کد خبر: 668992
تاریخ انتشار :

شرایط اجرای داوطلبانه شفافیت در مجلس فراهم شد

فارس/ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأیید بخش مرتبط با مجلس طرح شفافیت قوای سه‌گانه توسط شورای نگهبان گفت: نمایندگان داوطلب می‌توانند نسبت به اجرای شفافیت اقدام کنند، مرکز انفورماتیک نیز شرایط را فراهم کرده است.

شرایط اجرای داوطلبانه شفافیت در مجلس فراهم شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز یکشنبه 11 دی مجلس، در پاسخ به اخطار و تذکر جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه به جهت رفع ابهام به کمیسیون امور داخلی کشور ارجاع شده تا ابهامات بخش مربوط به شورای عالی نظارت مرتفع شود. شورای نگهبان اشکالی به بخش شفافیت مجلس نگرفته لذا اگر سایر مباحث نیز تعیین تکلیف شود این طرح به قانون تبدیل خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به تأیید بخش شفافیت مرتبط با مجلس ما در پارلمانی مجازی مجلس که راه‌اندازی شده گفتیم  شفافیت برای دوستانی که داوطلب هستند می‌تواند اجرا شود. مرکز انفورماتیک نیز این کار را انجام می‌دهد بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش فارس، جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر و بردسکن در مجلسبا اشاره به موضوع طرح شفافیت قوای سه‌گانه گفت: تشکر می‌کنم از رئیس مجلس که این طرح را از یک ماه و نیم قبل که در دستور بود، گفتند با توجه به تأیید بخش شفافیت مجلس در طرح مذکور توسط شورای نگهبان، می‌توانیم آن را به صورت داوطلبانه در پارلمان اجرا کنیم و در سامانه مجلس این موضوع اجازه داده شده لذا خواهشمندیم تا هر چه سریعتر آن را عملیاتی کنند تا سایر قوا نیز نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

وی یادآور شد: اگر شفافیت باشد مشخص می‌شود گرانی ارز به چه دلیل است و سود آن به جیب چه کسانی می رود، همچنین مشخص می‌شود کدام شرکت دخانی مانند BAT یا GTI  چقدر ارز از کشور خارج کردند و پول آن به جیب چه کسانی می‌رود. همچنین اگر شفافیت تحقق پیدا کند قوانین اجرا و مشخص می‌شود که عدم ورود خودرو به چه دلیل بوده و چه کسانی در این زمینه سود یا ضرر کرده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها