کد خبر: 669010
تاریخ انتشار :

دی سانتیس ترامپ را درو کرد

نظرسنجی های ایالتی علیه ترامپ

در حالی که هر روزه اخباری درخصوص پرونده های مختلف مالیاتی، سیاسی و امنیتی رئیس جمهور سابق آمریکا منتشرمی شود، رقیب بالقوه وی درانتخابات ریاست جمهوری 2024 هر روز رشد بهتری درنظرسنجی های درون حزبی جمهوریخواهان دارد. اگرچه دی سانتیس تا قبل از آن، صرفا در ایالت فلوریدا به شخصیتی محبوب تبدیل شده بود اما اکنون برخی ایالات قرمز ( جمهوریخواه ) دیگر نیز تمایل خود را در خصوص رای دادن به دی سانتیس درمقابل ترامپ کتمان نکرده اند!

نظرسنجی های ایالتی علیه ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

نظرسنجی های داخلی حزب جمهوریخواه پس از برگزاری رقابتهای انتخابات میاندوره ای کنگره اساسا به سود ترامپ نبوده است. رئیس جمهور سابق آمریکا معتقد است که با برگزاری مناظره های انتخاباتی و گذشت زمان، این برتری شکننده دی سانتیس در هم خواهد شکست.به عبارت بهتر،ترامپ برخی نظرسنجی ها را اساسا قبول نداشته یا آنها را معلول شکست نامزدهای جمهوریخواه در انتخابات میاندوره ای سنا قلمداد می کند.

چند نظرسنجی که نشان می‌دهد دیسانتیس محبوب‌تر از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بوده و  یکی از گزینه‌های مورد علاقه جمهوری‌خواهان برای نامزدی ریاست‌جمهوری در سال 2024 میلادی محسوب می شود. به عنوان مثال،اخیرا دانشگاه "وندربیلت "نظرسنجی گسترده ای را در سراسر ایالت تنسی انجام داد و از رای دهندگان جمهوری خواه در مورد چندین موضوع مختلف از حقوق سقط جنین گرفته تا نامزدهای ریاست جمهوری ودر نهایت، انتخاب نامزد نهایی خود در انتخابات ریاست جمهوری2024 سوالاتی را مطرح کرد.در این نظرسنجی، دی سانتیس با اختلاف 11درصد از ترامپ سبقت گرفته است. جان گریر، یکی از مدیران نظرسنجی گفت: "حمایت ترامپ کاهش یافته است، اما هنوز راه روشنی برای پیروزی ترامپ وجود دارد زیرا او سعی می کند طی دو سال آتی بازی را به سود خود تغییر دهد. "

جاش کلینتون، استاد علوم سیاسی دانشگاه واندربیلت نیز در این خصوص اظهار کرده است که نظرسنجی ها نشان دهنده تغییر اولویت ها برای رای دهندگان است.وی در این خصوص می گوید:

 «نتایج ما نشان می‌دهد که حزب جمهوری‌خواه به وضوح تقسیم شده است و جمهوری‌خواهان در تلاش هستند تا بفهمند که چه کسانی هستند و کدام موضوعات را می‌خواهند در اولویت قرار دهند. ما نشانه هایی از این موضوع را در بحث های مربوط به موضوع سقط جنین در ایالت های مختلف و با مقایسه عملکرد نامزدهای جمهوری خواه در ایالات گوناگون مشاهده کردیم."

علاوه بر نظرسنجی انجام شده در ایالت تنسی، نظرسنجی موسسه "  Commonwealth Partners نیز نشان می دهد که دی سانتیس در ایالت مهم پنسیلوانیا موقعیت بهتری نسبت به ترامپ کسب کرده است. در این نظرسنجی، حدود 74 درصد از پاسخ دهندگان جمهوریخواه  دیدگاه مثبتی نسبت به ترامپ داشتند، در حالی که 77 درصد از پاسخ دهندگان دیدگاه مثبتی نسبت به دیسانتیس داشته اند. مدیر عامل شرکت برگزار کننده نظرسنجی که خود از طرفداران پرو پاقرص حزب جمهوریخواه می باشد در این خصوص می گوید:

"نظرسنجی هایی که در آمریکا صورت می گیرد پیام مهمی برای ما دارد! این نظرسنجی ها نشان می دهد که ما باید از ترامپ عبور کنیم. اگرچه وی( ترامپ) دستاوردهایی در دوران ریاست جمهوری خود مانند کاهش مالیاتها و ....داشته است اما اگرجمهوریخواهان قصد دارند به پیروزی مشابه ( سال 2016) دست پیدا کنند باید ترامپ را پشت سربگذارندو و به نامزدهای انتخاباتی جدیدتر فکرکنند. "

نظرسنجی دیگری نیز اخیرا در ایالت مهم  کارولینای شمالی  صورت گرفت که در آن از پاسخ دهندگان پرسیده شد  کدام نامزد حزب جمهوری خواه را ترجیح می دهند . نتایج  این نظرسنجی نیز به نفع دی سانتیس بود. بیش از 81 درصد از پاسخ دهندگان، دی سانتیس را مثبت ارزیابی کردند، در حالی که 70.1 درصد ترامپ را مثبت ارزیابی کردند. این شکاف، درایالات کوچکتری مانند آیووا،نیوهمپشایر و نوادا بیشتر بود. رای دهندگان جمهوری خواه آیووا با 59.1 درصد از دیسانتیس حمایت کردند در حالی که ترامپ 34 درصد را به دست آورد. در نیوهمپشایر نیز حدود 60درصدجمهوریخواهان از دی سانتیس و حدود 40درصد از ترامپ حمایت کردند.

به نظرمی رسد ترامپ نه تنها در برهه کنونی، بلکه در آینده نیز قصد ندارد چنین نظرسنجی هایی را به رسمیت بشناسد اما باید دید در خصوص کلیت حضور رئیس جمهورجنجالی سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 چه اتفاقی رخ خواهد داد! قطعا اگرترامپ در تقابل مطلق با دی سانتیس ( در رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان) بازی را ببازد، در انتخابات نهایی سال 2024 از طرفدارانش نخواهد خواست که از وی حمایت کنند!

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها