کد خبر: 668606
تاریخ انتشار :

خط مقاومت ترامپ شکست

ثبت کمترین محبوبیت ترامپ در طول7 سال اخیر

بر اساس نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک که روز چهارشنبه هفته گذشته منتشر شد، محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نزد رأی دهندگان به پایین ترین حد خود در بیش از هفت سال گذشته رسیده است.این بدترین خبر ممکن برای ترامپ محسوب می شود، سیاستمداری که اکنون با چندین پرونده جنجالی نیز به صورت همزمان دست و پنجه نرم می کند. این نظرسنجی نشان داد که تنها 31 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده نظرسنجی مثبت نسبت به ترامپ دارند، در مقابل 59 درصدی که نظر نامطلوبی نسبت به او دارند. به گزارش کوینیپیاک، این کمترین امتیازی است که ترامپ از ژوئیه 2015 دریافت کرده است.

ثبت کمترین محبوبیت ترامپ در طول7 سال اخیر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

ترامپ همواره درنظرسنجی ها ازحمایت ثابت 36 درصدی درمیان رای دهندگان برخوردار بوده است. به عبارت بهتر،ترامپ در طول سالهای گذشته واخیر، طرفداران و پر و پاقرص و ثابتی نداشته است. حتی پس از وقوع شورش در ششم ژانویه 2021 که منجر به تسخیرکنگره و کشته شدن پنج نفر ازجمهوریخواهان افراطی شد، این میزان ( درصد طرفداران ترامپ) در نظرسنجی ها ثابت ماند.این روند تا برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره ادامه پیدا کرد. با این حال نظرسنجی جدید نشان می دهد که رئیس جمهور سابق آمریکا اکنون با دردسر بزرگی به نام از دست رفتن تعدادی از آرای طرفداران پر و پاقرص خود رو به روشده است.همین مسئله شانس پیروزی ترامپ را درانتخابات ریاست جمهوری 2024 به صورتی جدی کاهش می دهد. 

این نظرسنجی نشان داد که ضریب کاهشی آرای  ترامپ در میان رای دهندگان مستقل نیز فاجعه بار است. فقط 25 درصد  از رای دهندگان مستقل نظر مساعدی نسبت به او دارند، در مقابل 62 درصد که نظر نامطلوبی دارند - پایین ترین رتبه ترامپ در میان آن گروه از زمانی که کوئینیپیاک برای اولین بار این سوال را در می 2015 مطرح کرد. فراموش نکنیم که در سال 2016 میلادی، ترامپ با تکیه بر آرای 60 درصد از رای دهندگان مستقل توانست در ایالات کلیدی و مطرح به پیروزی دست یابد و درنهایت، کلید کاخ سفید را در سال 2016 به دست بیاورد. 

در میان جمهوریخواهان نیز ترامپ بخش زیادی از محبوبیت خود را از دست داده است. در حالی که 70 درصد از رای دهندگان جمهوری خواه هنوز دیدگاه مثبتی نسبت به ترامپ دارند، 20 درصد گفتند که او را فردی نامطلوب برای حضور درمسند ریاست جمهوریم ی بینند. این  پایین ترین میزان رضایت رای دهندگان حزب جمهوریخواه نسبت به ترامپ  از مارس 2016 محسوب می شود. اما سوال اصلی اینجاست که واکنش ترامپ درقبال نظرسنجی کوئینی پیاک چه خواهد بود! واقعیت امر این است که رئیس جمهور سابق آمریکا فعلا قصد ندارد از تصمیم خود مبنی بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 عقب نشینی کند.حتی سران حزب جمهوریخواه ترامپ را از این معادله کنار گذاشته یا وی در رقابتهای درون حزبی دربرابر رقبای خود شکست بخورد، قطعا در قالب نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری 2024 حاضر خواهد شد.این مسئله، قطعا منجر به تقسیم آرای جمهوریخواهان به سود دموکراتها خواهد شد. از این رو،دموکراتها در عین مخالفت شدید با ترامپ ، نسبت به ادامه حضور وی در معادلات انتخاباتی سال 2024 بی میل به نظر نمی رسند!

برخی تحلیلگران می گویند ترامپ پس از انتخابات میاندوره ای کنگره، به عامل برهم زننده انسجام جمهوریخواهان و درحقیقت، برگ برنده دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری 2024 تبدیل شده است. نکته مهم دیگر، به رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان باز می گردد.در این میان ، اصلی ترین نامزد رقیب ترامپ ، دی سانتیس فرماندار ایالات فلوریداست که در جریان رقابتهای انتخابات میاندوره ای اخیر در این ایالت مهم نیز حضورخود در مسند قدرت را تثبیت کرد. او از محبوبیت زیادی در میان جمهوریخواهان برخوردار است و همین مسئله کار را تاحد زیادی برای ترامپ در رقایتهای درون حزبی دشوار ساخته است. نظرسنجی هایی که درخصوص رقابت میان ترامپ و دی سانتیس در حزب جمهوریخواه منتشر شده ، در تعارض و تناقض با یکدیگر قرار دارد. در برخی نظرسنجی ها، ترامپ با اختلاف بیش از 20 درصد از دی سانتیس پیش افتاده و در یک نظرسنجی دیگر که در همان بازه زمانی صورت گرفته، ترامپ با همین اختلاف 20 درصدی از فرماندار ایالت فلوریدا عقب افتاده است. به همین دلیل، فعلا نمی توان این نظرسنجی ها را به عنوان مبنای قضاوت خود در خصوص انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان مدنظرقرار دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها