کد خبر: 669023
تاریخ انتشار :

دستیار امیرعبداللهیان تشریح کرد

در دیدار اخیر وزرای خارجه ایران و عربستان چه گذشت؟

دستیار وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه یکشنبه شب در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که تهدیدهای رژیم صهیونیستی ما را نگران نمی‌کند.

در دیدار اخیر وزرای خارجه ایران و عربستان چه گذشت؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش الجزیره، «علیرضا عنایتی» گفت: تهدیدهای اسرائیل ما را نگران نمی‌کند و آماده پاسخ به هرگونه تجاوزی هستیم.

دستیار وزیر خارجه ایران درباره برگزاری کنفرانس بغداد ۲ در اردن نیز افزود: تهران لحن همکاری را در کنفرانس بغداد ۲ برای حمایت از عراق احساس کرد.

عنایتی در ادامه به دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی در حاشیه کنفرانس بغداد ۲ اشاره کرد و گفت: این دیدار، دیداری دوستانه بود. گفت وگو با عربستان در گام‌های اولیه است و ما خواستار روابط خوب با کشورهای همسایه هستیم.

دستیار وزیر خارجه ایران همچنین با بیان اینکه در دوره‌های پیشین گفت‌ وگو با عربستان سعودی پیشرفت‌هایی صورت گرفته است، افزود: درها برای احیای روابط باز است.

عنایتی همچنین گفت: ما با برخی از کشورهای همسایه از جمله عربستان سعودی قراردادهای امنیتی امضا کردیم.

دستیار وزیر خارجه ایران در ادامه به موضوع برجام نیز اشاره کرد و افزود: ما از تلاش‌های جاری کشورهای همسایه برای احیای برجام استقبال می‌کنیم.

عنایتی در پایان گفت: در دیدار اخیر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با عبدالله دوم پادشاه اردن، چشم انداز توسعه روابط بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، دومین دور کنفرانس بغداد سه‌شنبه گذشته با مشارکت مسئولان بلندپایه ۱۲ کشور از جمله حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به کار خود پایان داد و حاضران در پایان این کنفرانس با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت دوچندان کردن تلاش‌ها برای مقابله با چالش‌های منطقه تاکید کردند.

در این کنفرانس که به دعوت «عبدالله دوم» شاه اردن و با هماهنگی «شیاع السودانی» نخست وزیر عراق برگزار شد، سران و مقام‌های کشورهای ایران، مصر، عربستان، امارات، قطر، بحرین، کویت، عمان، ترکیه، همراه با دبیر کل سازمان همکاری خلیج فارس و اتحادیه کشورهای عربی و نمایندگان سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه اروپا و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه حضور داشتند.

این کنفرانس بر اساس تصمیم اولین کنفرانس که در آگوست ۲۰۲۱ در بغداد برگزار شد، به میزبانی اردن برگزار شد و هدف آن حمایت از حاکمیت، امنیت و ثبات عراق و توسعه مکانیسم‌های همکاری با این موضوع به گونه‌ای که امنیت، ثبات و روند توسعه منطقه را افزایش دهد، بود.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها