کد خبر: 669197
تاریخ انتشار :

کنعانی‌مقدم: افراد کارنامه‌دار‌ کنار گذاشته شده‌اند

حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: متاسفانه با ردصلاحیت‌های دسته‌جمعی، افراد کارنامه‌دار‌ کنار گذاشته شده‌اند و افراد بی‌نام و نشان‌ها و آن‌هایی که در تراز مسئولیت‌داری نیستند، مسئولیت گرفته‌اند.

کنعانی‌مقدم: افراد کارنامه‌دار‌ کنار گذاشته شده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا و دبیر کل حزب سبز ایران در تشریح رابطه دولت رئیسی و مجلس یازدهم به رویداد۲۴ می‌گوید: یکی از خاصیت‌هایی که دولت به عنوان برگ برنده عنوان می‌کرد، هماهنگی با مجلس بود و نمایندگان مجلسی یازدهم هم حمایت از دولت رئیسی را افتخار بزرگی برای خود قلمداد می‌کردند. اما باتوجه به نزدیک شدن به انتخابات دوره بعدی مجلس، نمایندگان در پیگیری مطالبات مردم حوزه انتخاباتی جدی‌تر می‌شوند و به همین دلیل تعداد بازخواست از افراد کابینه بیشتر خواهد شد.

کنعانی مقدم می‌گوید: این توضیح هم لازم است، مجلس فعلی مجلسی کارآمد نیست و بیشتر نمایندگان این دوره، از فاکتور‌های لازم برای نمایندگی محروم هستند. مشکل دیگر مجلس یازدهم این است که انسجام در صحن بهارستان دیده نمی‌شود. یعنی فراکسیون اکثریتی نیست که تصمیماتش لازم‌الاجرا باشد و به همن دلیل نمی‌توانند کار اساسی‌ای داشته باشند.

او می‌گوید: کارآمدی هر نظام ربط مستقیمی به توان و تخصص قوای سه‌گانه دارد. اما چیزی که مشخص است، ضعف آشکار دولت و مجلس است. به طوری‌که احتمال می‌دهم فقط یک‌پنجم نمایندگان فعلی در مجلس دوازدهم نباشند و چون خودشان هم می‌دانند شانس زیادی برای ماندن در بهارستان ندارند، به همین دلیل در مدت باقی‌ مانده به جای مشکلات مردم و رفع و رجوع کاستی‌ها، برنامه‌های تبلغاتی‌شان را پیگیری می‌کنند تا در انتخابات برنده شوند. اینکه چنین روندی چقدر بد است و چه هزینه‌هایی برای مصالح عمومی دارد، اظهر من الشمس است. این رویه غلط نشان می‌دهد، باید فضا برای حضور چهره‌های شایسته در انتخابات مهیا شود اما متاسفانه با ردصلاحیت‌های دسته‌جمعی، افراد کارنامه‌دار‌ کنار می‌روند تا بی‌نام و نشان‌ها و آن‌هایی که در تراز مسئولیت‌داری نیستند، بیایند و مسئولیت بگیرند.

دبیرکل حزب سبز ایران می‌گوید: شرایط بد است. وضعیت اقتصادی به‌هم‌ریخته است و زندگی برای مردم، روز به روز دشوارتر می‌شود. این یعنی شورای نگهبان باید با درک حساسیت شرایط، در تعیین صلاحیت‌ها تجدیدنظر کند. اما با توجه به شناحتی که از شورا و اعضایش دارم، شورای نگهبان حتی یک قدم هم عقب‌نشینی نخواهد کرد تا مصالح کشور و نظام و همچنین آرامش مردم به خطر بیفتد.

کنعانی‌مقدم می‌گوید: شورای نگهبان بین جمهوریت و نظر خودش باید یکی را انتخاب کند. این برای مردم سوال است که چرا شورای نگهبان در خصوص عملکردش به هیچ‌جا پاسخگو نیست، به همین دلیل عملکرد این شورا باعث می‌شود انتخابات با کمترین راًی ممکن برگزار شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها