کد خبر: 669209
تاریخ انتشار :

جزئیات دیدار معاون رئیس‌جمهور با وزیر خارجه عربستان

تسنیم/ معاون پارلمانی دولت که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور برزیل به آن کشور سفر کرده بود، در حاشیه آن مراسم دیدار مفصلی با وزیر امور خارجه عربستان داشت که در خصوص از سرگیری مذاکرات بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

جزئیات دیدار معاون رئیس‌جمهور با وزیر خارجه عربستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیات در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: در حاشیه مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری کشور برزیل فرصت مناسبی پیش آمد تا روسای هیات‌های حاضر در آن مراسم با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

وی ادامه داد: در کنگره که مراسم تحلیف و سخنرانی رئیس‌جمهور بود، مراسم با دو ساعت تاخیر برگزار شد. در آن دو ساعت هیات‌ها فرصت داشتند تا با یکدیگر گفتگو کنند.

حسینی گفت: ما با افرادی مختلفی که در آنجا بودند دیدار و گفتگو کردیم. از رئیس‌جمهور آلمان گرفته تا وزیر امور خارجه دولت ترکیه. در آن دیدارها احوالپرسی صورت گرفت و نکات مهمی که از سوی دو طرف مهم و مورد نیاز بود، مطرح شد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: با هیات‌های اعزامی از کشورهای کلمبیا، کوبا، شیلی و بولیوی هم دیدار و گفتگو کردیم و بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید داشتیم. ما پیش از این در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور کلمبیا نیز حضور پیدا کرده بودیم.

وی که به کشور برزیل سفر کرده بود، عنوان داشت: اما در حاشیه این مراسم با وزیر امور خارجه عربستان به صورت مفصل صحبت شد و تنها به یکی دو مورد و احوالپرسی بسنده نشد. ایشان نیز با حوصله صحبت‌ها را شنیدند و نظرات خودشان را بیان کردند.

حسینی گفت: موضوع اصلی این بود که گفتگوهای بین ایران و عربستان که با وساطت عراق آغاز شده است، چه سرانجامی پیدا خواهد کرد که آن‌ها آمادگی خود را برای از سرگیری مذاکرات اعلام کردند.

وی افزود: وزیر خارجه عربستان استقبال کرد تا جلسات متعددی برای بررسی موارد اختلافی و نگرانی‌ها برگزار شود تا در نهایت به یک جمع‌بندی برسیم.

معاون رئیسی تاکید کرد: وزارت امور خارجه موضوع را دنبال می‌کند و اقداماتی را انجام داده است. ایران و عربستان دو کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه هستند که در حوزه‌های مختلف از جمله زیارتی و گردشگری همکاری دارند.

وی بیان داشت: هر سال جمعیت بسیار زیادی از مردم ایران برای زیارت عازم عربستان می‌شوند و لازم است که همکاری‌های دو کشور افزایش یابد. آنچه که دو طرف بر آن تاکید داریم، برقراری ارتباط بین دو کشور است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها