کد خبر: 669287
تاریخ انتشار :

عادی‌سازی روابط ریاض-تل آویو؛ تلاش نتانیاهو برای اتمام کار ناتمام خود

یک کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: علی رغم این که رهبران برخی از کشورهای عربی به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند اما مردمان این کشورها چنین چیزی را نمی‌خواهند.

عادی‌سازی روابط ریاض-تل آویو؛ تلاش نتانیاهو برای اتمام کار ناتمام خود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عماد آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از این که نتانیاهو در دوره جدید به دنبال عادی سازی روابط با عربستان است و آیا این مساله تحقق می یابد؟ گفت: تعامل پشت پرده میان عربستان و رژیم صهیونیستی همیشه بوده و بسیاری از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس  به صورت محرمانه با رژیم صهیونیستی و مقامات این کشورها در ارتباط بوده و هستند. 

وی تصریح کرد : امروزه می بینیم برخی از این کشورها مثل امارات و بحرین رسما وجود رابطه با اسرائیل را علنی کردند در حالی که برخی دیگر هنوز وجود ارتباط با رژیم صهیونیستی را علنی نکرده‌اند. 

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: در زمان ترامپ داماد او جرارد کوشنر تلاش زیادی انجام داد تا این که عربستان را به جمع کشورهای عرب که در ارتباط با اسرائیل هستند و عادی سازی کرده اند، پیوند دهد اما دیدیم این امر محقق نشد الان هم نتانیاهو به دنبال این است کار نا تمام خودش را تمام کند. 

آبشناس افزود: در همان زمان بحث هایی مطرح شد که این‌ها جلسات محرمانه داشتند اما این رابطه به صورت رسمی مطرح نشد. امروز هم مردم کشورهای عربی از جمله عربستان به هیچ وجه برقراری رابطه با اسرائیل را قبول ندارند. 

وی یادآور شد: کشورهایی مثل مصر و اردن 4 دهه است که با اسراییل عادی سازی کرده و ارتباط دارند اما در کشور کسی حتی جرات نمی کند صحبت از ارتباط با رژیم صهیونیستی کند.

این عضو جمعیت دفاع از فلسطین با بیان این که در مسابقات جام جهانی هم دیدیم که همه مردمان کشورهای عربی حامیان فلسطین هستند، گفت: اخیرا خبرگزاری اسپوتنیک نظرسنجی برگزار کرد که کدام  رهبر کشور عربی محبوب است، اصلا قابل قیاس نبود سید حسن نصرالله با اختلاف زیادی انتخاب شد.

وی ادامه داد: در نتیجه این که این ها سال هاست تلاش می کنند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را با عنوان یک خواسته مطرح می کنند، به جای خود اما حتی در بازی های جام جهانی دیدیم هنوز اسرائیل بزرگترین دشمن است. 

این کارشناس مسائل منطقه اظهارداشت: رهبران کشورهای عربی از جمله عربستان تمایل زیادی دارند که چنین کاری انجام شود، اما مردم این کشورها چنین چیزی را نمی خواهند بخصوص بن سلمان برای این که جانشین پدرش باشد می جنگد و نمی‌خواهد در این شرایط موقعیت خود را از دست بدهد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها