کد خبر: 669395
تاریخ انتشار :

توضیح معاون رئیس جمهور درباره استیضاح وزیر بهداشت

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اعلام اینکه بیشتر نمایندگان امضاهای استیضاح خود را پس گرفته‌اند، گفت: نمایندگان به دنبال تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه بهداشت هستند که تا دولت تا جای ممکن در سفرهای استانی اعتبارات لازم را برای آن اختصاص داده است.

توضیح معاون رئیس جمهور درباره استیضاح وزیر بهداشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«سیدمحمد حسینی» روز شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا، درباره گمانه‌زنی رسانه‌ها درباره استیضاح وزرا در مجلس گفت: استیضاح در همه دولت‌ها و مجالس امری طبیعی است. تمام تلاش بر این بوده که اگر پرسشی، ابهاماتی و ایرادی نسبت به دستگاه و فرد وجود دارد آن را به وزارت مربوطه انتقال داده تا در رفع و اصلاح آن اقدام شود.

وی با اعلام اینکه در برخی مورد استیضاح ناشی از کمبود اعتبارات است، به موضوع وزارت بهداشت اشاره کرد و با یادآوری اینکه نمایندگان به دنبال تجهیز بیمارستان‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه تمام هستند، گفت: در این برهه تا جایی که برای دولت مقدور بود، در سفرهای استانی اعتباراتی برای تکمیل طرح‌های به جای مانده از گذشته تخصیص داده است.

معاون‌ امور مجلس رئیس‌جمهور در تکمیل این بخش اظهارات خود درباره استیضاح وزیر بهداشت گفت که به خاطر کمبود دارو، ابهاماتی برای نمایندگان ایجاد شده و گفت‌وگوها برای قانع شدن نمایندگان مجلس ادامه دارد و امیدواریم این مساله هم برطرف شود.

حسینی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت جزو وزارتخانه‌های موفقی است که در موضوع غلبه بر کرونا نیز به خوبی ظاهر شد و شخص رئیس جمهور و وزیر بهداشت در اوج کرونا تلاش‌های گسترده‌ای کردند تا بر این موضوع فائق آمدند؛ حال اگر ضعفی باشد، برطرف می شود و این طور نیست که منجر به عزل یک وزیر که خدمات خوبی انجام داده، شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در این رابطه نیز با امضا کنندگان استیضاح گفت‌وگو هایی انجام شده است و برخی قانع شدند.

حسینی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم حداقل ۱۰ مورد جمع آوری امضا برای استیضاح در مجلس صورت گرفته است، گفت: البته بیشتر نمایندگان از توضیحات دولت قانع شده و امضای خود را پس گرفتند و تنها یک مورد در صحن مجلس بررسی شد که با پاسخ‌های وزیر صمت، استیضاح رای نیاورد.

وی که نمایندگی مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه دارد، این نکته را متذکر شد که از ۳۱ مورد استیضاح وزرا در دوره های مختلف مجلس شورای اسلامی، ۹ وزیر عزل شده اند و بقیه استیضاح‌ها به نتیجه نرسیده است.

حسینی با ارایه آماری در این خصوص در دولت سیزدهم گفت: از سال گذشته حداقل ۱۰ مورد استیضاح امضا و جمع آوری شد که بیشتر نمایندگان قانع شدند و تنها یک مورد در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد که با پاسخ های وزیر صمت این استیضاح رای نیاورد.

دور جدیدی از افزایش سطح روابط بین تهران و برازیلیا

حسینی که در قامت نماینده رئیس جمهور برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید برزیل هفته گذشته به این کشور سفر کرده بود، گفت: تغییر رویکردی را در آمریکای لایتن و جنوبی شاهد هستیم و با توجه به علاقه‌مندی توسعه روابط این کشور با ایران، در مراسم تحلیف «لولا داسیلوا» حضور یافتم.

وی این حضور را فرصت مناسب برای تبین مواضع جمهوری اسلامی ایران برشمرده بود که در حاشیه این مراسم با رئیسان هیات‌های کشورهای مختلف درباره روابط دو یا چند جانبه گفت‌وگو شد و با توجه به سفر لولا در گذشته به ایران و سطح روابط و حجم تبادلات تجاری بین تهران- برازیلیا امکان تقویت روابط بیشتر خواهد شد.

عربستان برای گفت و گو با ایران ابراز تمایل کرد

معاون رئیس جمهور این را هم گفت که یکی دیگر از برنامه‌ها گفت‌وگو با وزیر خارجه عربستان سعودی بود. زیرا آنها برای انجام گفت‌وگوها ابراز تمایل کردند تا نگرانی‌های بین دو کشور برطرف شود، چون نحوه ارتباط و تعامل ما با عربستان می‌تواند در کل منطقه تاثیر گذارباشد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها