کد خبر: 669460
تاریخ انتشار :

دلار به 35 هزار تومان باز می‌گردد؟

با تغییر رئیس بانک مرکزی به نظر می رسد دولت رویکرد جدیدی را برای مدیریت بازار ارز پیش گرفته است.

دلار به 35 هزار تومان باز می‌گردد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: قیمت دلار در بازار اوضاع پرنوسانی دارد، وقتی رئیس جدید بانک مرکزی منصوب شد وعده کرد «حباب قیمت ارز را خالی می کند» اما با وجود گذشت قریب به دو هفته از انتصاب او ثباتی در این بازار مشاهده نمی‌شود. حال این سئوال پیش می آید که آیا بانک مرکزی می تواند دوباره دلار را به کمتر از 35 هزار تومان برساند، رقمی که کمتر 40 روز پیش در این ارز خارجی حول و حوش آن نوسان می کرد.

 

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره امکان بازگشت دلار به کمتر از 35 هزار تومان گفت: اگر دولت توان بگذارد، این اتفاق می افتد چون حجم ارز آزاد زیاد نیست بنابراین دولت می تواند با مقداری تزریق منابع ارزی به بازار آزاد، نرخ ارز آزاد را به نرخ ارز نیمایی نزدیک کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت می تواند دلار را به زیر 35 هزار تومان برگرداند، افزود: دولت اگر از ظرفیت هایش بهره بگیرد، این کار امکان پذیر است.

در میان صاحب نظران اقتصادی این دیدگاه وجود دارد که خود دولت باعث و بانی افزایش نرخ ارز است اما در پاسخ به این دیدگاه دولت این استدلال را می آورد که ارز را در شبکه غیررسمی عرضه نمی‌کند تا افزایش نرخ به نفع دولت باشد. 

شاید این صحبت سیداحسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت بهتر بتواند نگاه قوه مجریه را به بازار ارز برای افکار عمومی تبیین کند. او اعلام کرد «سیاست دولت ایجاد ثبات در بازار ارز بوده است که متأسفانه برخی با تفسیر‌های غلط تصور کردند منظور دولت تثبیت نرخ ارز در یک نرخ خاص است، اما در واقع آنچه دولت بر آن تأکید دارد ثبات بازار ارز در سامانه نیماست.»

حال باید منتظر ماند و دید این سیاست دولت در ماه های آینده چقدر می تواند حباب های کاذب را از بازار ارز خارج و ثبات را به آن برگرداند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها