کد خبر: 669516
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حمیدرضا ترقی

باید در حوزه مسائل فرهنگی وحدت رویه ایجاد شود

حمیدرضا ترقی گفت: در مسائل فرهنگی یک‌صدایی وجود ندارد زیرا یک سیاست فرهنگی مشخصی بر دستگاه‌های مختلف وجود ندارد.

باید در حوزه مسائل فرهنگی وحدت رویه ایجاد شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست سایت نامه‌نیوز: وضعیت کشور به گونه‌ای است که همه اذعان می‌کنند نیاز است تا اصلاحاتی روش‌های مدیریتی کشور به وجود آید اما چگونه؟

حمیدرضا ترقی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «بخشی از مشکلات کنونی به اشکالات رفتاریِ برخی مسئولان برمی‌گردد. بعضی از مشکلات هم ناشی از اشکالات ساختاری است که به لحاظ قوانین و سیستم اجرایی مشکلاتی ایجاد شده است. بخشی هم به ناکارآمدی برخی مجریان و مسئولان بازمی‌گردد. آنچه در حکمرانی قابل اشکال است طبیعتا همین مشکلات ساختاری است که مبتنی بر یک سیستم ناقص است که باید عیوب آن را آسیب‌شناسی کنیم تا بتوانیم در ساختارها اصلاحات را ایجاد کنیم».

او ادامه داد: «اصلاحات رفتاری هم نیاز به آموزش و یک‌صدایی در برخورد با مسائل دارد. در مسائل فرهنگی یک‌صدایی وجود ندارد زیرا یک سیاست فرهنگی مشخصی بر دستگاه‌های مختلف وجود ندارد. اینها در مسائل فرهنگی موجب اخلال در روندها می‌شود؛ بنابراین یک وحدت رویه فرهنگی در کشور به وجود آید تا همه بدانند باید به چه سمتی برویم و سلیقه‌ای برخورد نشود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «در کنار اینها ارزیابی بر مدیران می‌تواند ناکارآمدها را کنار بگذارد و عناصر کارآمد را برای انجام وظایف منصوب کند تا با کارآمدی زمینه بهبود اوضاع فراهم شود».

ترقی در پایان گفت: «اختلاف نظر هم در عرصه فرهنگی زیاد است و این اختلافات باید در یک جایی رفع شود. باید بیینیم در چهل‌سال اخیر کدام سیاست‌ها جواب داده و کدام جواب نداده است تا بتوانیم یک روش مناسب را به عنوان وحدت رویه در نظر بگیریم؛ ببنیم کدام روش‌ها باعث کاهش منکرات و کدام یک باعث افزایش منکرات در جامعه شده است. متأسفانه رویکرد روشنی در حوزه فرهنگی وجود ندارد و شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهادهای ذی‌ربط باید خط و مشی‌ها را معلوم کنند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها