کد خبر: 668018
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با جواد آرین‌منش

باید به سرعت باب گفت‌وگو باز شود

جواد آرین‌منش گفت: امروز آرامش نسبی به خیابان‌ها برگشته است اما مسئولان نباید تصور کنند که همه‌چیز حل شده است.

باید به سرعت باب گفت‌وگو باز شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: دوماهی که گذشت را باید بررسی کرد، ریشه‌یابی کرد و در نهایت مشکلات و راهکارها را ارائه کرد؛ اینکه چگونه می‌شود به مطالبات قانونی معترضان که قصد ناامنی هم نداشتند جامه عمل پوشاند و چگونه می‌توان به یک آرامش سیاسی واقعی رسید؟

جواد آرین‌منش، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «واقعیت‌های جامعه بیانگر نارضایتی‌های گسترده است که ناشی از مشکلات اقتصادی، فقر، نابرابری، تورم شدید و بعضی تبعیض‌های سیاسی و اجتماعی و عدم رعایت قوانین است؛ به ویژه اصول مربوط به حقوق ملت در قانون اساسی که همه اینها نارضایتی‌های زیادی را ایجاد کرده است».

او ادامه داد: «امروز آرامش نسبی به خیابان‌ها برگشته است اما مسئولان نباید تصور کنند که همه‌چیز حل شده است. نباید تصور شود همه وقایع دو ماه اخیر اغتشاش بوده و تمام علتش بیرونی بوده و هیچ منشأ خارجی داخلی نداشته است. دولت و حاکمیت باید تجدیدنظرهای مهمی در سیاست داخلی و خارجی انجام دهند؛ از جمله خروج ایران از انزوای سیاسی در عرصه بین‌اللملی و پاسخدهی به مطالبات قانونی مردم در حوزه داخلی».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «مشکلات عدیده باعث شده است که مردم اعتمادشان را دست دهند. این فاصله میان دولت و ملت باید جبران شود زیرا استمرار این وضعیت کار را سخت می‌کند. باید به سرعت باب گفت‌وگو باز شود تا در مسیری منطقی مشکلات رفع شود. من بار دارم می‌شود از ظرفیت‌های موجود در قانون اساسی استفاده کرد؛ مشخصا اصل27 قانون اساسی که حق تجمع قانونی مردم را به رسمیت شناخته است. به نظم چندان با خلأ قانونی مواجه نیستیم، بلکه نیاز است از ظرفیت‌های موجود استفاده بهتر شود».

آرین‌منش در پایان گفت: «متأسفانه برخی سعی می‌کنند معترضان را تحریک کنند و صحبت‌هایی در جامعه مطرح می‌کنند که ضرورتی ندارد. به نظرم همه باید سعی کنند آتش را خاموش کنند نه آنکه برخی نمایندگان یا مسئولان دیگر با سخنان خود بر آتش معرکه بیفزایند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها