کد خبر: 669578
تاریخ انتشار :

بیانیه جامعه روحانیت مبارز:ضرورت پرهیز از رفتار ناسازگار با اخلاق اسلامی در برخورد با «اهانت شارلی ابدو»

اهانت به ساحت رهبری معظم انقلاب اسلامی و مرجعیت، تنها نمایانگر عداوت ذاتی استکبار جهانی با هویت ملت ایران در عریان ترین صورت ممکن و پس از به سنگ خوردن تیر جنگ ترکیبی در ایام اخیر است تا با ارائه روایتی وارونه از تجلی گاه تفکر ایرانی- اسلامی مانع بهره مندی جامعه از اندیشه آن بزرگ مرد فرزانه شود.

بیانیه جامعه روحانیت مبارز:ضرورت پرهیز از رفتار ناسازگار با اخلاق اسلامی در برخورد با «اهانت شارلی ابدو»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از سایت «جامعه روحانیت مبارز» در بیانیه این تشکل آمده است:

۱۴۰۰ سال پیش سبک زندگی توحیدی در چهره یک دین الهی، یعنی اسلام در شبه جزیره عرب ظهور کرد و با شکل گیری تمدن اسلامی، زیست توحیدی به جوامع دیگر بالاخص ایران سرریز شد. از همان زمان تا کنون این دو عنصر(ایران و اسلام) در تعاملی دوسویه، خدمات متقابلی را ثمره داده¬اند که هدف نهایی این اتحاد دیرینه، کرامت انسانی ملت غیور ایران اسلامی است. ایران و اسلام چون تار و پود یک قالی در هم گره خوردند و نفی یکی،نفی دیگری و زائل کننده هویت ملی است. چهره¬هایی چون بوعلی، فارابی، حافظ، مولوی، سعدی ، شیخ بهائی، خواجه طوسی تا علامه طباطبایی، شهید مطهری، شهید بهشتی و امام امت مصادیقی از این یگانگی در وجه انسانی و جوامعی چون صفویه و ایران پس از انقلاب اسلامی مظهر تمدنی آن هستند. ملت ما بعد از عبور از فراز¬ و فرودهای بسیار و چشیدن طعم خوش تمدن اسلامی در عصر صفوی و زهر جان کاه قاجار و پهلوی با پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر، گام در مسیر کرامت نهاده و با بذل جان ومال فرزندان خود در تلاش است این کرامت انسانی را بازیابی کند.

واضح است که کانونی ترین نقطه هویتی این انقلاب و نظام یعنی همان کرامت انسانی با منافع نظام سرمایه سالار جهانی که مظهر برده داری نوین بالاخص در جنس زن است، در تقابل می-باشد، بنابراین مستکبران عالم از هیچ تلاشی برای خشکاندن ریشه¬های این انقلاب یعنی اسلام و ایران فرو گذار نکرده و هرچه در آستین داشته به منّصه اجرا نهادند، تا حداقل اندکی از سرعت حرکت این ملت غیور بکاهند و بعد از نا امیدی از مواجهه نظری با تفکر اسلامی – ایرانی، دست به اقداماتی شنیع و حقیرانه¬ای چون فعالیت¬های موهن مجله شارلی ابدو زده اند و این خود حاکی از استیصال و درماندگی آنها از مواجهه گفتمانی و اندیشه¬ای با این ملت فداکار است.

اهانت به ساحت رهبری معظم انقلاب اسلامی و مرجعیت، تنها نمایانگر عداوت ذاتی استکبار جهانی با هویت ملت ایران در عریان ترین صورت ممکن و پس از به سنگ خوردن تیر جنگ ترکیبی در ایام اخیر است تا با ارائه روایتی وارونه از تجلی گاه تفکر ایرانی- اسلامی مانع بهره مندی جامعه از اندیشه آن بزرگ مرد فرزانه شود، اما غافل از اینکه سنت الهی بر این است که " الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً ۖ وَأَمّا ما یَنفَعُ النّاسَ فَیَمکُثُ فِی الأَرضِ ۚ کَذٰلِکَ یَضرِبُ اللَّهُ الأَمثالَ"(رعد:۱۷)

این اصل قرآنی به ما می¬آموزد که راه کار مقابله با چنین اقدامات موهنی، تبیین اسلام ناب و اندیشه رهبران اصیل و اصلی انقلاب اسلامی و امتداد آن در عرصه اجرا می باشد.تا با ظهور منافع اندیشه در تعالی انسان و جامعه، ملت غیور ایران دوباره به قلل کرامت نایل آید، همچنین لازم است از رفتارهای هیجانی و ناسازگار با اخلاق اسلامی پرهیز نمود و اقداماتی صورت نگیرد که خواست دشمنان ملت و کشور در آن اقدامات محقق شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها