کد خبر: 669658
تاریخ انتشار :

سفیر ایران در رومانی احضار شد + جزئیات

فارس/ وزارت‌ امور خارجه رومانی با احضار سفیر ایران، به اجرای احکام اعدام برای برخی افراد بازداشت‌شده در جریان ناآرامی‌های اخیر در ایران اعتراض کرد.

سفیر ایران در رومانی احضار شد + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش وبگاه خبری رومانی دیفنس،  وزارت امور خارجه رومانی در اقدامی مداخله‌جویانه در پی  ناآرامی‌های اخیر در ایران، آن چه «محکومیت رسمی شدید اجرای حکم اعدام تحت هر شرایطی» عنوان شده را به سید حسین سادات میدانی، سفیر ایران در بخارست اعلام کرد.

در احضار سفیر ایران که در سطح مدیرکل  سیاسی وزارت امور خارجه رومانی انجام شد، «نگرانی‌های عمیق» این نهاد دیپلماتیک به دنبال آن‌چه «تداوم نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، از جمله محکومیت معترضان به دلایل سیاسی» عنوان شده، به او اعلام شد.

در حالی که کشورهای اروپایی خود بزرگترین ناقض حقوق بشر هستند، وزارت امور خارجه رومانی خواستار پایان دادن به «نقض‌حقوق بشر» شده و به سفیر ایران نتایج نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ را یادآوری کرد که با پاسخ سازنده‌ای از سوی ایران روبه‌رو نشد.

وزارت امور خارجه رومانی تاکید کرد که نتایج حاصل از آن نشست درباره رخ‌دادهای اخیر ایران موثق بوده و حل‌ و فصل نشدن این مسائل مطرح‌شده تاثیری منفی بر روابط [ایران] با اتحادیه اروپا دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها