کد خبر: 669708
تاریخ انتشار :

ماجرای اهدای شال ترمه به رئیسی چه بود؟

تسنیم/ صبح امروز در ابتدای ورود رئیس جمهور به استان یزد، یک شال ترمه توسط یکی از خیرین و هیئتی‌های یزد به رئیس جمهور اهدا شد.

ماجرای اهدای شال ترمه به رئیسی چه بود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

برای مردم استان یزد این شال بسیار آشناست اما مردم دیگر نقاظ کشور ممکن است آشنایی چندانی با این شال و دلیل اهدای آن به رئیس جمهور نداشته باشند.

ترمه یکی از محصولات نساجی اختصاصی یزد است که از صدها سال قبل در این استان بافته می‌شد و همیشه به عنوان یکی از مهمترین سوغاتی‌ها و منسوجات مورد استفاده مردم یزد استفاده می‌شد و شال ترمه هم نمادی از یزد حسینیه ایران به حساب می‌آید.

در زمان عزاداری‌های مذهبی در یزد رسمی دیرینه وجود دارد و هیئت‌های عزاداری اقدام به حضور دسته جمعی در دیگر هیئت ها کرده و مصیبت شهادت خاندان عصمت و طهارت را به یکدیگر تسلیت می‌گویند.

هر هیئت پس از حضور در محل هیئت دیگر اقدام به انجام چند دقیقه عزاداری و مرثیه خوانی‌ می‌کند و پس از آنکه این عزاداری به پایان رسید، متولی و ریش سفید هیئت میزبان یک شال ترمه را به رسم قدردانی از حضور آنها به گردن مداح هیئت میهمان می‌اندازد.

این رسم از دیرباز تاکنون ادامه داشته و همچنان هیئت‌های عزاداری با حضور خود در دیگر هیئت‌ها به عزاداری و عرض تسلیت در ایام عزاداری می‌کنند و میهمانان هم همچنان شال را به میهمان تقدیم می‌کنند.

1401102210514383226829474

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها