کد خبر: 669911
تاریخ انتشار :

موضع مداخله جویانه اتحادیه اروپا درباره اعدام جاسوس انگلیس

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز موضع مداخله جویانه ای را در قبال اعدام جاسوس انگلیس در ایران اتخاذ کرد.

موضع مداخله جویانه اتحادیه اروپا درباره اعدام جاسوس انگلیس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اتحادیه اروپا امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای مداخله جویانه اعدام جاسوس انگلیسی را محکوم کرد.

بر اساس اعلام یوروپ پرس، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل مدعی شد: بروکسل اعدام علیرضا اکبری تبعه ایرانی- انگلیسی در ایران را محکوم و بار دیگر مخالفت خود با استفاده از مجازات اعدام در هر شرایطی را یادآوری می کند!

وزیر خارجه انگلیس شب گذشته در این خصوص اعلام کرده بود: برای انجام رایزنی های بیشتر پس از اعدام علی رضا اکبری، سفیر خود را به طور موقت از ایران خارج می کنیم. پاسخ ما به ایران محدود به امروز نخواهد بود و در حال بررسی اقدامات بیشتر هستیم!

مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه دیروز شنبه اعلام کرد که حکم علیرضا اکبری دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

موضع گیری خصمانه لندن در حالی مطرح شد که علیرضا اکبری، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده قضائی برای وی و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار شد و بر اساس مستندات «متقن» موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها