کد خبر: 670054
تاریخ انتشار :

افزایش 20 درصدی بودجه عمرانی استان‌ها در لایحه بودجه

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه عمرانی استان‌ها در لایحه بودجه سال آِینده 85 هزار و 130 میلیارد تومان خواهد بود که در واقع 20 درصد افزایش دارد.

 افزایش 20 درصدی بودجه عمرانی استان‌ها در لایحه بودجه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بابک افقهی معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه در تشریح جلسه امروز ظهر کمیسیون تلفیق بودجه 1402 اظهار کرد: بحث توجه به استان‌ها همیشه برای نمایندگان جذاب بوده و دولت سیزدهم با اعتقاد راسخ به تمرکز بر استان‌ها اهتمام داشته و  اعضای دولت نیز به این موضوع واقف هستند.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه 1402 مبتنی بر اختیارات بیشتر به استان‌ها و واگذاری اعتبارات برای طرح‌های عمرانی و طرح‌های مختلف و همچنین اعتبارات سایر پروژه‌ها تنظیم شده است، افزود: بر این اساس امسال لایحه‌ای که پیشنهاد دادیم به گونه ای است که اعتبارات عمرانی از 70 همت به 85 هزار  و 130 میلیارد تومان افزایش داشته که این افزایش 20 درصدی است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: دولت 387 طرح از پروژه های ملی را به مجلس پیشنهاد داده تا به دلیل اشراف بیشتری که استانداران دارند، از پروژه‌های ملی خارج و به پروژه‌های استانی تبدیل شوند.

افقهی ادامه داد: در لایحه بودجه برای رشد اقتصادی و همچنین ایجاد اشتغال در قالب صندوق پیشرفت و عدالت، 136 همت پیشنهاد شده که ان‌شاالله با دغدغه ای که نمایندگان در حوزه اشتغال دارند، این بخش با موافقت مجلس مواجه شود.

وی از پیشنهاد 3500 میلیارد تومانی بهره مالکانه معادن به استان‌های مشمول در لایحه بودجه 1402 خبر داد و گفت: همچنین در لایحه بودجه سال آینده 1000 میلیارد تومان برای خسارت های ناشی از بهره برداری از معادن برای استان هایی که مشمول هستند، پیش بینی شده است.

افقهی در پایان گفت: 600 میلیارد تومان نیز از محل مازاد درآمد استان ها برای تشویق مدیران استانی و کارکنان آن ها پیش بینی شده است.

فارس

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها