کد خبر: 670152
تاریخ انتشار :

عزیزی: ایران به اقدام اروپا علیه سپاه واکنش پشیمان کننده‌ای می‌دهد

ایسنا/ نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی براساس قوانین و مقررات داخلی خود عمل می کند؛ حتما اقدامات ما برای آن ها پشیمان کننده خواهد بود.

عزیزی: ایران به اقدام اروپا علیه سپاه واکنش پشیمان کننده‌ای می‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ابراهیم عزیزی در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقدامات مداخلانه جویانه اروپایی تنها به اقدام اخیر و تصمیم جدید اروپایی خلاصه نمی شود؛ اروپایی ها در طول سال های گذشته مداخلاتی در امور داخلی ایران کرده و اقداماتی خلاف قوانین بین المللی انجام دادند.

وی با یادآوری حمایت اروپایی از رژیم صدام در ۸ سال جنگ تحمیلی گفت: ما فراموش نمی کنیم فرانسه به صدام کمک می کرد و صادرات خون های آلوده به ایران داشت؛ آلمانی ها هم بمب شیمیایی داده و کشتار بی رحمانه حلبچه به واسطه همین پشتیبانی ها بود.  اینها نشان دهنده اوج خباثت و دشمنی برخی از کشورهای اروپایی نسبت به ایران است.

عزیزی ادامه داد: اروپایی ها از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با عصبانیت با مردم ایران برخورد کردند چون آن ها منافعشان در ایران را از دست دادند در این بین اقدامات اروپایی به جهت وابستگی به سیاست های آمریکا است چون آن ها مقهور سیاست های پوشالی آمریکایی ها بوده و به دنبال اجرای سیاست های واشنگتن هستند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین و مقررات داخلی خود و بر اساس اصل حمایت از حقوق مردم عمل می کند و این طور نیست که ما در مقابل این اقدامات سکوت کرده و بی تفاوت باشیم؛ حتما اقدامات ما برای آن ها پشیمان کننده خواهد بود لذا باید بپذیرند که جمهوری اسلامی ایران اقدامات متقابل انجام می‌دهند.

عزیزی با بیان اینکه بارها اروپایی ها حقوق اساسی ایران را نقض کرده‌اند، افزود: نمونه این رویکرد را می توان در حوادث اخیر دید که اروپایی ها دخالت های زیادی در امور ایران کردند؛ سفارت کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه آشکارا در امور داخلی ایران وارد شده و موجبات برخی اقدامات خلاف قانون را فراهم کردند. اروپایی با اقداماتشان مقررات بین المللی را هم نقض کردند.

وی اضافه کرد: اقدام اخیر اروپایی ها خلاف منافع ملی ماست و قطعا جمهوری اسلامی ایران برنمی تابد، پس بپذیرند که حق هر نوع اقدام متقابل برای ایران محفوظ است البته که این اقدام اروپایی ها به عصبانیت و کینه توزی آنها از انقلاب، شجاعت و ایستادگی ملت ابران و حرکات افتخار آفرین ما در منطقه بر می گردد که هراسی در دل اروپایی ها به وجود آورده است.

اقدام اخیر اروپا قابلیت اجرایی شدن ندارد

عزیزی همچنین با تاکید بر اینکه اقدام اروپا امکان اجرایی شدن ندارد، گفت: این اقدام یک خوراک سیاسی برای سرپوش گذاشتن بر روی مشکلات داخلی اروپایی است که در موضع ضعف قرار داشته و پاسخگوی مردم خود نیستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها