کد خبر: 670168
تاریخ انتشار :

واقعیت درباره ادعای رای‌گیری اروپایی‌ها علیه سپاه پاسداران

در حالی دشمنان ایران منتظر اضافه شدن سپاه به لیست تروریستی اتحادیه اروپا در اجلاس عمومی اتحادیه اروپا هستند که بر اساس قانون، در اجلاس عمومی پارلمان اروپا، گزارشـات و لوایح تنظیمی کمیته ها مورد بررسـی و رأی نمایندگـان قـرار می گیرند و خارج از این چهارچوب نمی تواند عمل کند و بررسی لوایح و تمام مذاکرات، پرسـش ها و پاسخ ها کار کمیته هایی است که در شهر بروکسل برگزار می شود.

واقعیت درباره ادعای رای‌گیری اروپایی‌ها علیه سپاه پاسداران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پیش از شروع و حتی در زمان برگزاری جلسه جاری پارلمان اروپا شبکه های فارسی زبان خارج از کشور مثل بی بی سی فارسی، رادیو فردا و به خصوص ایران اینترنشنال و همچنین منافقین و شخصیت های سیاسی خارج نشین مدام بر این طبل می کوبیدند که قرار است در این جلسه پارلمان اروپا به خشونت حکومت ایران علیه معترضان و اعدام های اخیر از جمله اعدام جاسوس دو تابعیتی علیرضا اکبری واکنش نشان دهند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا قرار بگذارند و هشتگ انگلیسی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست می نامید، بیش از یک میلیون بار در روزهای اخیر توئیت شد.

سازماندهی تجمع ایرانیان خارج از کشور در شهر استراسبورگ نیز با هدف فشار آوردن بر پارلمان اتحادیه اروپا برای انجام این کار بود. همین رسانه ها اعلام کردند که تعداد این تجمع کنندگان 12 هزار نفر تخمین زده شده است. همین رقم نشان می دهد که پروپاگاندای آنها شکست خورده است. چون آخرین گزارش بخش اجتماعی اقتصادی سازمان ملل در سال 2020 میلادی، جمعیت ایرانیان مهاجر را حدود یک میلیون و 325 هزار نفر برآورد کرده؛ یعنی با همه تبلیغاتی که در خصوص این تجمعشان داشتند، کمتر از یک درصد ایرانیان مهاجر در آن شرکت کردند.

اما واقعیت این است که نمایندگان پارلمان اروپا، هر ماه یک بار در شهر استراسـبورگ فرانسه برای اجلاس عمومی پارلمان دور هم گرد می آیند. روزهای اجلاس عمومی از دوشـنبه الی پنجشنبه می باشـند و نمایندگان کلیه کشورهای عضو در اجلاس عمومی پارلمان شرکت دارند.

نکته جالب توجه این است که در اجلاس عمومی پارلمان اروپا، گزارشـات و لوایح تنظیمی کمیته ها مورد بررسـی و رأی نمایندگـان قـرار می گیرد و خارج از این چهارچوب نمی تواند عمل کند و بررسی لوایح و تمام مذاکرات، پرسـش ها و پاسخ ها کار کمیته هایی است که در شهر بروکسل برگزار می شود.

در جلسـات کمیته ها، درباره محتویات و مضـمون های لوایح قانونی پیشنهادی گفت و گو و رأی گیری می شود. لذا اگر اتحادیه اروپا بخواهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سازمان های تروریستی قرار دهد، پیش از برگزاری اجلاس عمومی، این موضوع باید در کمیته سیاست خارجی و یا کمیته حقوق بشر اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار بگیرد و با توجه به اینکه در جلسات گذشته این کمیته ها چنین موضوعی مطرح نشده، به نظر می رسد که در اجلاس عمومی اتحادیه اروپا که در شهر استراسبورگ برگزار می شود، این امر تحقق پیدا نخواهد کرد. اما با توجه به فشار بر اتحادیه اروپا و اظهار نظر برخی مقامات اروپایی، دشمنان ایران امید دارند که این موضوع در دستور کار جلسه ماه آینده کمیته ها و پس از آن اجلاس عمومی قرار گیرد.

منبع: جماران

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها