کد خبر: 670271
تاریخ انتشار :

امنیت ارمنستان، امنیت ایران است

سفیر جمهوری ایران در ارمنستان در سفر خود به استان «سیونیک» در ارمنستان بار دیگر تاکید کرد که امنیت ارمنستان، امنیت ایران است.

امنیت ارمنستان، امنیت ایران است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش وبگاه «ماسیس پست» «عباس بدخشان ظهوری»، سفیر ایران در ارمنستان در نشست خبری گفت: «ایران سیاستی توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌ها را با کشورهای همسایه دنبال می‌کند. و ارمنستان همسایه ما، کشور دوست است و ما این سیاست را با ارمنستان نیز داریم.»

بدخشان ظهوری ادامه داد: «وزیر خارجه ایران پیشتر گفته بود که امنیت ارمنستان، امنیت ایران است و موضع ایران همواره این بوده که باید استقلال و تمامیت ارضی کشورها از جمله ارمنستان و سایرین در راستای قوانین بین‌المللی حفظ شود.»

این دیپلمات ایرانی اظهار دشت: «همکاری‌ها و روابط بین ارمنستان و ایران در همه جهات در حال توسعه است. امیدوارم که همکاری دو کشور باستانی بیشتر توسعه یابد.»

سفیر ایران گفت: «در جهات مختلف از جمله جاده‌ای، همکاری‌های اقتصادی کارهایی در حال انجام است. در مورد خط سوم فشار قوی برق، متاسفانه باید بگویم که مشکلاتی وجود داشته است، کار در گذشته با تاخیر زیادی همراه بود، اما امروز کار بهتر و با سرعت بیشتری پیش می‌رود.»

این دیپلمات در خاتمه ایرانی اظهار داشت: «همکاری با ارمنستان در جهات مختلف برای ما بسیار مهم است. همکاری مشترک ارمنستان، ایران و روسیه می‌تواند الگویی رای همکاری‌های سه جانبه در جهات مختلف در منطقه باشد.»

چندی قبل نیز «هاکوب ارشکیان» نایب رئیس پارلمان ارمنستان و «گاگیک پاپویان» رئیس گروه دوستی ارمنستان و ایران  با  نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

ارشکیان  در دیار با مقام‌های ایرانی که روابط بین پارلمانی بهترین بستر برای بحث در مورد موضوعات مورد علاقه طرفین است. ارشکیان گفت: «ارمنستان ایران را یک شریک قابل اعتماد و همسایه خوب می‌داند. روابط با ایران برای ما اهمیت راهبردی دارد. نقش و توان بالقوه  ایران در کاهش تنش و ایجاد ثبات در منطقه آشکار است و جلوه بارز آن بیانیه صریح ایران در مورد تمامیت ارضی ارمنستان است.»

در تحولی دیگر، شهردار پایتخت ارمنستان در روزهای گذشته در ملاقات با «علیرضا زاکانی» شهردار تهران بر توسعه همکاری‌ دوجانبه تاکید و زاکانی را به «ایروان» دعوت کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها