کد خبر: 670576
تاریخ انتشار :

رجزخوانی آمریکا برای روسیه/ پوتین حکم مرگ خود را امضا کرد

گروهی از رسانه های آمریکایی به شدت به دنبال جذب بیشتر آمریکا به جنگ هستند. این در حالی است که بایدن و دولتش، علیرغم ادعا و تلاش رسانه ها هنوز احتیاط می کند و تلاش دارد آمریکا وارد جنگ مستقیم نشود.

رجزخوانی آمریکا برای روسیه/ پوتین حکم مرگ خود را امضا کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبر فوری نوشت: در حالیکه روسیه در مورد کمک آلمان و دیگر کشورهای غربی به اوکراین هشدار داده، رسانه های غربی این اقدام یعنی کمک نظامی برلین به کی‌اف را یکی از تعیین‌کننده‌ترین اقدامات جنگ اخیر می دانند و معتقدند این اتفاق می تواند کار روسیه را تمام کند.

البته این نگاه مربوط به رسانه‌هاست و سیاستمداران هنوز تردیدهای بسیاری در رابطه با این اقدام دارند. ولادیمیر پوتین چنان نشان داده که گویی هنوز جنگ واقعی را آغاز نکرده است و در صورت کمک آمریکا و اروپا به اوکراین و ارسال سلاح های استراتژیک و حیاتی به کی‌اف شدت عمل بیشتری به خرج خواهد داد و با تمام قوا وارد معرکه خواهد شد. غرب نگران جنگ اتمی یا جنگ مستقیم با روسیه است. به همین دلیل، با احتیاط گام برمی‌دارد و سعی می‌کند باعث تحریک مسکو نشود.

با این حال، بر اساس گزارش اخیر نشنال اینترست، این تردید تا حد زیادی کم شده و غرب تقریبا در مورد کمک نظامی بیشتر به اوکراین مطمئن است.

غرب علیه روسیه؛ آلمان وارد معرکه می شود

نشنال اینترست در جدیدترین گزارش خود تصمیم آلمان برای ارسال تانک های لئوپارد ۲  (Leopard-2) به اوکراین را یک نقطه عطف در جنگ اوکراین می داند. جیکوب هیلبرون (Jacob Heilbrunn)، نویسنده مقاله این پایگاه خبری می نویسد؛ اکنون مشخص است که ولادیمیر پوتین حکم مرگ خود را در حمله به اوکراین امضا کرده است. او با اشاره به تصمیم آلمان برای ارسال تانک به اوکراین می گوید؛ همانطور که بیش از یک سال طول کشید تا به الحاق اروپای شرقی به شوروی توسط جوزف استالین پاسخ داده شود، عزم غرب برای مقابله با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای انقیاد اوکراین هم روندی طولانی مدت داشته است. با این وجود، اکنون غرب تصمیم خود را گرفته است. هر تردیدی در مورد رویارویی با مسکو به دلیل اقداماتش در اوکراین از بین رفته است. جو بایدن مصمم است که آرزوهای روسیه برای ایجاد هژمونی در اروپا را یک بار برای همیشه از بین ببرد.

نویسنده نشنال اینترست به جزئیات تصمیم اخیر آلمان مبنی بر کمک به اوکراین هم اشاره می کند و می نویسد؛ علیرغم تردیدهای اولیه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان با ارسال تانک های لئوپارد ۲ به اوکراین موافقت کرده است. تصمیم او هم اهمیت نمادین دارد و هم اهمیت کاربردی. نمادین به این‌ علت که آلمان را از سخت گیری هایی که پس از جنگ جهانی دوم تحت آن عمل می کرد، رها می کند. کاربردی هم به این علت که کشورهایی مانند لهستان و فنلاند را آزاد می کند تا تانک های ساخت آلمان را در اسرع وقت برای کمک به حمله آتی اوکراین در بهار امسال به مرزهای مشترک منتقل کنند. بریتانیا قبلاً قول داده است که ۱۴ تانک چلنجر 2 را به کی‌اف تحویل دهد. همچنین، لهستان و کشورهای بالتیک به آلمان فشار آوردند تا تردیدهای خود برای کمک به اوکراین را کنار بگذارد. این اتفاقات باعث شدند آلمان تصمیم به حمایت جدی از اوکراین بگیرد. کاترین گورینگ اکارت، معاون رئیس بوندستاگ در توییتر اعلام کرد: اکنون آلمان می تواند به سرعت به اوکراین در مبارزه با تهاجم روسیه کمک کند.

بر اساس گزارش نشنال اینترست، در مجموع، اوکراین انتظار دارد ۱۰۰ تانک لئوپارد ۲ از ۱۲ کشور دریافت کند.

نویسنده مقاله ادامه می دهد: نیروی محرکه در تغییر موضع قاطعانه آلمان در برابر اعزام تانک، وزیر دفاع جدید این کشور، بوریس پیستوریوس بود که حمایت خود را از مبارزه اوکراین علیه روسیه پنهان نکرده است و از ارتش آلمان خواسته است که در گام اولیه، موجودی تسلیحات خود را بررسی کند و تانک ها را آماده اعزام کند. در حالی که برخی اعضاء حزب سوسیال دموکرات هنوز به دنبال توافق با پوتین هستند، شرکای ائتلاف شولتز، دموکرات‌های آزاد و حزب سبز، در فشار برای اتخاذ موضع سخت‌گیرانه‌تر توسط دولت تاثیر زیادی داشته اند. اتحادیه دموکرات مسیحی نیز اخیرا اعلام کرد، "این تصمیم (کمک به اوکراین و ارسال تانک) درست است."

اشتباه پوتین؛ جنگی که به نفع مسکو نبود!

نشنال اینترست در پایان گزارش خود از تغییر سیاست های آمریکا و رویکردش به جنگ می نویسد. هیلبرون می نویسد:  واقعیت این است که بایدن در حال تبدیل شدن به یک رئیس جمهور جنگی است. پوتین می‌گوید که می‌تواند بایدن را زیر پا له کند. او پیش از این هم فکر می کرد که می تواند در یک هفته اوکراین را تصرف کند. اما این اشتباه بود. او همچنین، فکر می کرد که ائتلاف غربی را شکست خواهد داد. این هم یک اشتباه محاسباتی بود.

به ادعای نشنال اینترست، هیچ کس بیش از پوتین برای احیای اتحاد غرب تلاش نکرده است. در حالی که غرب تولیدات نظامی را افزایش می دهد، او درگیر جنگی است که ادامه حکومتش بر روسیه را تهدید می کند. اکنون او به طور ناخواسته آمریکای نسبتا خاموش پس از جنگ سرد را برانگیخته و اوکراینی ها را علیه روسیه  متحد کرده است. اینها نشان می دهند که پوتین نمی تواند پیروز جنگ شود و حمله او به اوکراین یک اشتباه بزرگ بود.

گزارش نشنال اینترست نشان می دهد گروهی از رسانه های آمریکایی به شدت به دنبال جذب بیشتر آمریکا به جنگ هستند. این در حالی است که بایدن و دولتش، علی رغم ادعا و تلاش رسانه ها هنوز احتیاط می کند و تلاش دارد آمریکا وارد جنگ مستقیم نشود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها