کد خبر: 670625
تاریخ انتشار :

اوکراین تهدید به تحریم المپیک پاریس کرد

وزیر ورزش اوکراین اعلام کرد در صورتی که ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه حضور در این مسابقات را داشته باشند، کشورش بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ را تحریم خواهد کرد.

اوکراین تهدید به تحریم المپیک پاریس کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت sportbuzzer، اوکراین تهدید کرده است که اگر ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه شرکت در المپیک ۲۰۲۴ را پیدا کنند، بازی‌های المپیک تابستانی پاریس را تحریم خواهد کرد.

وادیم گوتزایت، وزیر ورزش اوکراین گفت: کمیته بین‌المللی المپیک و سازمان‌های بین‌المللی از این تصمیم مطلع شده‌اند.

کمیته بین‌المللی المپیک به دنبال راه‌های بازگشت ورزشکاران روسیه و بلاروس به میادین بین‌المللی ورزش است که با واکنش اوکراین روبه‌رو شده است.

گوتزات تاکید کرد: هیچ توافقی با نمایندگان کشورهای تروریستی امکان‌پذیر نیست. تا زمانی که در اوکراین جنگ وجود دارد، کشور او به حمایت از تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس ادامه خواهد داد. ورزشکاران این کشورها نیز مجاز به رقابت با پرچم بی‌طرف نیستند. امیدوارم همه انجمن‌ها، ورزشکاران و کل جهان متمدن توجه دقیقی داشته باشند و ما مجبور نباشیم رقابت‌ها را تحریم کنیم.

کمیته بین‌المللی المپیک قبلاً از فدراسیون‌های بین‌المللی خواسته بود که به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه دهند در مسابقات شرکت کنند و تحت شرایط خاصی جواز حضور در المپیک را کسب کنند.

ورزشکاران روس و بلاروس به دلیل محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مختلف و هم‌چنین مخالفت‌های ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین نمی‌توانند در رقابت‌های ورزشی اروپایی شرکت کنند. کمیته بین‌المللی المپیک مشتاق است که ورزشکاران روس و بلاروس را به عنوان ورزشکاران بی‌طرف در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بگنجاند که به معنای رقابت آن‌ها زیر پرچم المپیک است اما هنوز مشخص نیست که آن‌ها چگونه می‌توانند سهمیه المپیک را کسب کنند.

در المپیک ۲۰۲۴ در مجموع ۳۲ رشته ورزشی و حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ ورزشکار حضور دارند و به‌زودی رقابت‌ها برای کسب سهمیه شروع می‌شود.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها