کد خبر: 671211
تاریخ انتشار :

آمار کرونا امروز ۱۷ بهمن/ چند هموطن فوت شدند؟

بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۱۲۵ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه هفت بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

آمار کرونا امروز ۱۷ بهمن/ چند هموطن فوت شدند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

از دیروز تا امروز ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۸۱ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۸۶۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۲۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۵ میلیون و ۷۶ هزار و ۹۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۴۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۸۱۲ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۴۵۲ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۶۱۱ دُز رسید.

در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونا نیست، دو شهر در وضعیت نارنجی، ۱۰۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۴۱ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار جهانی کرونا؛ ژاپن همچنان رکوردار فوتی‌های روزانه

بنابر جدیدترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در دنیا تاکنون به ۶۷۶ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۱۶۸ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۷۷۲ هزار و ۲۲۶ بیمار نیز تایید شده است.

بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی "ورلداُمتر"، طی شبانه روز گذشته کرونا در جهان جان ۴۸۶ نفر را گرفت و ۸۹ هزار و ۹۴۱ ابتلای جدید نیز به ثبت رسید.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا ظهر امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان

۱ ایالات متحده ۱۰۴,۴۸۸,۸۳۷ ۱,۱۳۶,۳۱۳

۲ هند ۴۴,۶۸۳,۴۵۴ ۵۳۰,۷۴۵

۳ فرانسه ۳۹,۵۳۳,۳۲۳ ۱۶۴,۲۸۶

۴ آلمان ۳۷,۸۲۲,۵۷۷ ۱۶۶,۱۲۸

۵ برزیل ۳۶,۸۶۸,۹۴۶ ۶۹۷,۳۶۱

۶ ژاپن ۳۲,۷۴۴,۷۰۵ ۶۹,۴۷۷

۷ کره جنوبی ۳۰,۲۶۳,۲۶۱ ۳۳,۶۱۴

۸ ایتالیا ۲۵,۴۸۸,۱۶۶ ۱۸۷,۲۷۲

۹ انگلیس ۲۴,۲۹۳,۷۵۲ ۲۰۴,۸۹۸

۱۰ روسیه ۲۱,۹۹۶,۷۴۴ ۳۹۵,۲۷۹

براساس این آمار، ژاپن در شبانه روز گذشته همچنان بالاترین نرخ ابتلا و فوتی را در بین سایر کشورها گزارش کرده است.

آمریکا همچنین با بیش از ۱۰۴ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

دو کشور برزیل و هند پس از ایالات متحده نیز بالاترین نرخ مرگ‌های کرونایی در جهان را تاکنون گزارش کرده‌اند.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۳۹ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۵ هزار قربانی، همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۵۶ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۷۵۷ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها