کد خبر: 671392
تاریخ انتشار :

«گروه هفت» در تدارک برای تحریم ایران و چین

فارس/ کشورهای عضو «گروه هفت» در صدد هستندبه بهانه آنچه که عرضه قطعات با اهداف نظامی به روسیه می‌خوانند، تحریم‌هایی را علیه ایران و چین و کره شمالی اعمال کنند.

«گروه هفت» در تدارک برای تحریم ایران و چین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در شرایطی که کشورها و منابع غربی همچنان مدعی هستند که جمهوری اسلامی ایران از طریق کمک‌های نظامی به روسیه در جنگ اوکراین مشارکت دارد، روزنامه «بیزنس‌تایمز» سنگاپور در گزارشی به نقل از افراد آگاه نوشت که  گروه هفت (G7) در حال بحث در خصوص وضع تحریم علیه شرکت‌های چینی، ایرانی و کره شمالی است که مدعی است قطعات و فناوری با اهداف نظامی را در اختیار روسیه قرار می‌دهند.

در این گزارش آمده است که گروه هفت در صدد است بسته‌ای از اقدامات تحریمی را تا 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) در سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین هماهنگ کنند.

این منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود به بیزنس استاندارد گفته‌اند که بحث ها هنوز در مرحله شکل‌گیری است و اقداماتی که هر یک از اعضای گروه هفت انجام می‌‌دهند، ممکن است یکسان نباشد و هنوز مشخص نیست که چه شرکت‌هایی ممکن است در فهرست تحریم‌های این گروه قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید حاضر به اظهارنظر درباره این خبر نشد.

منابع آگاه می‌گویند که هرگونه اقدام در حقیقت تلاش گروه هفت برای اختلال در جریان موادی با اهداف نظامی به روسیه از طریق کشورهای ثالثی است که حاضر به پیروی از تحریم‌ها علیه روسیه که پس از جنگ اوکراین وضع شده است، نشده‌اند.

بر اساس این گزارش، گروه هفت نگران است که کشورهایی را که قرار است تحت تحریم‌ قرار دهد، به روسیه در دور زدن تحریم‌ها کمک کرده باشند.

ایالات متحده قبلاً با در خصوص اقدام چین در عرضه تجهیزات غیرکشنده به روسیه ابراز نگرانی کرده است و در همین راستا «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده نیز تصمیم داشت این نگرانی را با مقام‌های چینی در سفر به پکن در میان بگذارد که این سفر پس از ماجرای پرواز بالن چین بر فراز آسمان آمریکا لغو شد.

مقام‌های غربی به خصوص ایالات متحده به همراه اوکراین و متحدان این کشور بارها مدعی شده‌اند که جمهوری اسلامی از طریق عرضه پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین مشارکت دارند و مقام‌های مسکو بارها این ادعاها را رد کرده‌اند و جمهوری اسلامی ایران نیز تأکید کرده که مسئله عرضه پهپاد به روسیه به قبل از جنگ اوکراین مرتبط می‌شود و ایران از نحوه استفاده این پهپادها هیچ اطلاعی ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها