کد خبر: 671491
تاریخ انتشار :

پشت پرده عدم توافق احیای برجام از زبان سخنگو

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: غربی‌ها درحالی‌که دور جدید مذاکرات هسته‌ای در مسیر نهایی شدن قرار داشت و حتی پیش‌نویس توافق‌ها تهیه شده بود، از بازگشت به توافق اجتناب کردند.

پشت پرده عدم توافق احیای برجام از زبان سخنگو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ظهر امروز در جمع پرشور مردم دامغان که در راهپیمایی 22 بهمن این شهر شرکت کرده بودند، با اشاره به بدعهدی‌های غربی‌ها در جریان به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: غربی‌ها همواره تلاش کرده‌اند تا با بهانه قرار دادن فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، فشارهایی را بر ملت ما وارد آورند.

وی تصریح کرد: تحریم‌های جهان غرب علیه ملت ایران در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به بهانه‌های مختلف ازجمله فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعمال شده و آنها به تعبیر خود، تلاش کردند تا اقدامات فلج‌کننده و بی‌سابقه‌ای را علیه نظام جمهوری اسلامی انجام دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: بهانه فعالیت‌های هسته‌ای ایران در سال‌های متمادی به‌عنوان ابزاری برای اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه و تحت‌فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران در دستور کار غربی‌ها بوده است.

کنعانی ادامه داد: آمریکایی‌ها نیز در این بین همواره تلاش کرده‌اند تا برخلاف تعهدات عمل‌شده پیش روند؛ این امر را در روند برجام نیز شاهد بودیم که آنها برخلاف امضای آن، تعهد کامل خود را در این توافقنامه به‌صورت یک‌طرفه را نادیده گرفتند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بدون توجه به آنچه در برجام بدان تعهد کرده بودند، از آن خارج شدند و اروپایی‌ها نیز در ادامه از انجام تعهدات خود شانه خالی کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها علاوه بر اینکه به تعهدات خود در برجام عمل نکردند، بلکه تلاش کردند تا اقدامات خود علیه جمهوری اسلامی ایران را ادامه و حتی در بازه‌هایی افزایش دهند.

کنعانی بیان کرد: در دور جدید مذاکرات هسته‌ای نیز شاهد بدقولی و بدعهدی طرف مذاکره‌کننده بودیم؛ اروپایی‌ها درحالی‌که توافق مدنظر در مسیر نهایی شدن قرار داشت و در حال حصول نتیجه بود، راه دیگری را پیش گرفتند.

وی تصریح کرد: غربی‌ها علی‌رغم اینکه حتی پیش‌نویس توافق‌ها در دور جدید مذاکرات هسته‌ای تهیه شده بود، از آن سر باز زدند و باز به سمت بهانه‌گیری رفتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: آنها به بهانه‌های واهی تلاش کردند تا مذاکرات هسته‌ای را از مسیر جمع‌بندی نهایی خارج کنند و در ادامه نیز از بازگشت به توافق اجتناب کردند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها