کد خبر: 671534
تاریخ انتشار :

ادعای شبکه آمریکایی:

اوکراین روز جمعه ۲۰ پهپاد ایرانی را سرنگون کرد

شبکه آمریکایی سی ان ان مدعی شد اوکراین روز جمعه ۲۰ پهپاد ایرانی را در منطقه خارکیف سرنگون کرده است.

اوکراین روز جمعه ۲۰ پهپاد ایرانی را سرنگون کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شبکه سی ان ان در گزارشی به نقل از منابع اوکراینی ضمن تکرار ادعای مشارکت پهپاد‌های ایرانی در جنگ روسیه و اوکراین مدعی شد ارتش اوکراین روز جمعه ۲۰ پهپاد ایرانی را در شهر خارکیف سرنگون کرده است.

سی ان ان اعلام کرد این پهپاد‌ها بخشی از حملات اخیر روسیه بودند.

همچنین بر اساس گزارش‌ها بیش از صد موشک در این حملات شلیک شد که بنا بر اعلام اوکراین بیش از ۶۰ فروند از این موشک‌ها نیز منهدم شد.

پیشتر، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین مدعی شده بود ارتش کی یف از سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۵۰۰ پهپاد ساخت ایران را سرنگون کرده است.

پیش از این، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعا کرد ایران تاکنون ۱۷۰۰ فروند پهپاد انتحاری برای جنگ در اوکراین به روسیه داده که در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

اخیرا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با تکرار ادعا‌های سران غربی مبنی بر استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین نوشت: دولت بایدن در اقدامی گسترده قصد دارد قابلیت ایران در تولید و عرضه پهپاد‌ها به روسیه را برای استفاده در جنگ اوکراین از بین ببرد. نیویورک تایمز تاکید کرد: مقامات اطلاعاتی، نظامی و امنیت ملی در آمریکا، اروپا و خاورمیانه در گفتگو‌هایی مدعی شده‌اند دولت آمریکا در طرحی گسترده قصد دارد توانمندی ایران برای تولید پهپاد‌ها را از بین برده و به‌کارگیری این پهپاد‌ها که از نوع «کامیکازه» هستند را برای روسیه سخت‌تر کند؛ اگر هیچ یک از این اقدامات کارآمد نباشد، تجهیزات دفاعی لازم برای ساقط کردن آن‌ها را در اختیار اوکراین قرار دهد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پیشتر مدعی شد که ایران به شریک دفاعی اصلی روسیه تبدیل شده است. گزارش‌های خبری در روز‌های اخیر حکایت از آن دارد که کشور‌های غربی در حال فشار بر دبیرکل سازمان ملل هستند تا علیه ایران و آنچه همکاری این کشور با روسیه در جنگ اوکراین ادعا می‌کنند گزارش منتشر کند. در همین حال، وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید ایران از اوکراین درخواست کرده اگر شواهدی بر مدعای خود دارد، آن را در جلسه‌ای به ایران تحویل دهد، اما مقامات اوکراینی در لحظه آخر از حضور در این جلسه خودداری کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها