کد خبر: 671575
تاریخ انتشار :

عباسی:

اعلام بخشودگی از سوی رئیسی در تشکیل انسجام ملی تاثیرگذار است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عفوی که شامل حال متهمان و محکومان اتفاقات اخیر شده است موضوع جدیدی نیست و در ادامه رفتارهای قبلی نظام در مواجهه با معترضانی است که از عوامل دشمن محسوب نمی‌شوند؛ در تشکیل وحدت و انسجام ملی در کشور تاثیر گذار خواهد بود.

اعلام بخشودگی از سوی رئیسی در تشکیل انسجام ملی تاثیرگذار است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عفو متهمان و محکومان اتفاقات اخیر از سوی رهبر انقلاب و وعده رئیس جمهوری درباره عفو و بخشودگی دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای که مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، اظهار کرد: دشمن در انتهای شهریور ماه امیدوار بود تا با اجرای نقشه‌هایی که طراحی کره بود به نوعی وحدت ملی را در کشور خدشه دار کند؛ در همین راستا نیز به دنبال بهانه‌هایی بود تا خواسته‌های خود را به نتیجه برساند.

وی افزود: ممکن است با تلاش دشمن عده‌ای نادانسته و بدون قصد و غرض به نوعی فریب خوردند و در دام و نقشه دشمن قرار گرفتند؛ وقتی القائاتی از سوی دشمن ایجاد می‌شود، برخی با وجود اینکه مطمئناً با نظام مشکل نداشته‌اند، دست به اقداماتی هیجانی می‌زنند که نظام نشان داده در این موارد که افراد از روی هیجان و فریب مجموعه‌های خارجی کاری را انجام دهند، از خود سعه صدر نشان می‌دهد؛ چراکه افرادی دچار انحراف شدند و فریب خوردند، فرزندان خودمان هستند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه نظام با فرزندان خود مانند مواجهه با دشمن برخورد سختی نمی‌کند، گفت: پس از فروکش کردن اتفاقات اخیر و شناسایی عوامل اصلی آن، زمانی که دشمن در تلاش بود تا وجهه خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران را به گونه‌ای نشان دهد که این نظام مقابل هیچ اعتراضی کوتاه نمی‌آید، نظام با عفو متهمان و محکومان اتفاقات اخیر نشان داد که ما با مردم خود مشکلی نداریم.

عباسی با بیان اینکه «در جایی که دشمن برنامه ریزی کند و به دنبال سوء استفاده باشد، نظام به قدری اقتدار تا با عوامل او بایستد»، ادامه داد: افرادی که مورد عفو قرار گرفتند کسانی هستند که فریب دشمن را خورده بودند؛ نظام در اینجا سعه صدر نشان داد و با رأفت و رحمتی که رهبری نظام نشان دادند، متهمان و محکومان اتفاقات اخیر مورد عفو قرار گرفتند. قطعاً این اتفاق به شکل‌گیری وحدت حداکثری در کشور خیلی کمک خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال تصریح کرد: دشمن در تلاش بود تا با القائات خود بگوید که امسال ۲۲ بهمن کم فروغ و کم شوری خواهیم داشت، اما مردم با حضور گسترده و بی سابقه خود در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال نشان دادند که جایی که پای نظام در میان باشد، قطعاً ایستادگی می‌کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: مردم از رفتارهای نظام مشاهده کرده‌اند که برعکس تبلیغات دشمن که می‌گویند در کشور ما دیکتاتوری حاکم است؛ اصلا در نظام جمهوری اسلامی ایران دیکتاتوری وجود ندارد؛ در رژیم ستمشاهی قبل کسی جرأت نمی‌کرد به یک مسئول رده پائین بگوید بالای چشمت ابروست، اما مشاهده می‌کنیم که امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران ۳ الی ۴ ماه به بالاترین رکن نظام توهین‌های متعددی شد اما همان شخص با درخواست عفو این افراد موافقت می‌کند؛ مردم نیز متوجه این موضوع هستند و به همین دلیل جاهایی که نیاز باشد، پای کار می‌آیند. راهپیایی روز ۲۲ بهمن امسال واقعاً یک راهپیمایی استثنایی بود و مطمئناً عفو اخیر و رفتارهای توام با سعه صدری که در گذشته نیز در نظام مشاهده کرده‌ایم، مردم را به این نتیجه می‌رساند که نظام مال خودشان است

عباسی در پایان گفت: عفوی که شامل حال متهمان و محکومان اتفاقات اخیر شده است موضوع جدیدی نیست و در ادامه رفتارهای قبلی نظام در مواجهه با معترضانی است که از عوامل دشمن محسوب نمی‌شوند؛ قطعاً این اقدامات که مسبوق به سابقه نیز است در تشکیل وحدت و انسجام ملی در کشور تاثیر گذار خواهد بود. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها