کد خبر: 671657
تاریخ انتشار :

پاک آیین:

بخشودگی‌ها، رسانه‌های غربی را خلع سلاح کرد

یک دیپلمات پیشین کشورمان گفت: با اقدام رهبری در بخشودگی و امتداد این مسیر از سوی رئیس‌جمهور، مجددا اتحاد و همدلی بین مردم ایجاد و توطئه دشمن شکست خورد.

بخشودگی‌ها، رسانه‌های غربی را خلع سلاح کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محسن پاک آیین در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از تاثیر اعلام بخشودگی از سوی رهبری و سخنان اخیر رئیس جمهور در این زمینه اظهار داشت: اقدام حکیمانه و مدبرانه رهبری برای عفو و تخفیف مجازات عده ای از محکومین به خصوص تعداد زیادی از معترضین و دستگیرشدگان در حوادث اخیر و همچنین امتداد این مسیر از سوی رئیس‌جمهور از ابعاد مختلف می تواند آثار مثبتی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در بعد عاطفی این اقدام رئوفانه و محبت آمیز که برگرفته از عطوفت اسلامی بود در وهله های اول خانواده های بسیاری را خرسند کرد، از این بابت اقدام خداپسندانه است و حتما باعث می شود میزان اعتماد خانواده ها به نظام افزایش یابد.

این دیپلمات پیشین کشورمان افزود: در بعد اجتماعی موجب همدلی و اتحاد می شود. یکی از اهداف اصلی دشمن، غرب، آمریکا، انگلیس، کانادا و رژیم صهیونیستی دامن زدن به اغتشاشات بود تا اتحاد و وحدت مردم را از بین ببرد و در جامعه ایجاد شکاف کنند، این اقدام رهبری موجب شد این توطئه آن‌ها شکست بخورد و مجددا اتحاد و همدلی بین مردم ایجاد شود.

وی یادآور شد: راهپیمایی ۲۲ بهمن که شکوهمند تر از قبل بود، نماد اتحاد بود که یکی از دلایل آن می‌تواند عفو رهبری در تخفیف مجازات جوانان باشد.

سفیر سابق کشورمان در آذربایجان در ادامه‌ اظهار داشت: در بعد بین‌المللی معاندین، رسانه‌های غربی و ایران اینترنشنال حربه خودشان برای تحریک مردم، زنده نگه داشتن موضوع اعتراضات بود که به ما بگویند در ایران مساله تمام نشده و کماکان این ناآرامی ها وجود دارد اما این اقدام باعث شد این حربه از دست آن ها گرفته شود و دست آن ها به لحاظ تبلیغات کاملا خالی شد.

پاک آیین با بیان این که با طرح مساله زندانی ها باید آزاد شوند سعی می کردند زمینه ناآرامی های جدیدی را ایجاد کنند، گفت: اکنون که می بینند آزاد شدند، خلع سلاح شدند اخبار خارجی نشان می داد که این ها حرفی برای گفتن ندارند و سعی می کنند تا این حرکت مدبرانه را کمرنگ کنند و این اقدام برجسته در دنیا دیده  نشود. امیدواریم در آینده شاهد این همدلی، اتحاد و انسجام باشیم و بتوانیم بر مشکلات اقتصادی فائق آییم و به سوی پیشرفت برویم.

وی همچنین بیان کرد: در رابطه با بحث سیاست خارجی نیز تبلیغات سوء رسانه های غربی یا اظهار نظر های شخصیت های کشورهای غربی روسای جمهور یا نخست وزیر ها که علیه ایران صحبت می کنند، فضایی را ایجاد کرده بود که احساس شود در ایران نوعی خفقان وجود دارد اما این اقدام و عفو عمومی نشان داد که ما در جامعه خودمان معیار داریم. از همان روزهای اول رهبری صف اغتشاش گران و معترضین را جدا کرده بود و خواهان این شدند با اغتشاش گران و آن هایی که عناد دارند و یا وابسته به جریانات خارجی هستند حتما با قاطعیت برخورد شود و در عین حال کسانی که دچار غفلت شدند یا اسیر هیجان و احساسات شدند حتما سعی شود به نوعی عمل شود که آن ها متنبه شوند و متوجه شوند مسیر درستی را نرفته اند.

پاک آیین افزود: اکنون این خواسته رهبری بروز و ظهور یافته و کشورهای جهان متوجه شدند که در ایران معیارهایی وجود دارد. در تمام دنیا نیز صف منتقدین و کسانی که اغتشاش می کنند از هم جدا است در همین آلمان، فرانسه  و یا انگلیس اگر عده ای بخواهند بیایند و فروشگاه ها را ویران کنند یا اموال عمومی را تخریب کنند و یا به پلیس صدمه بزنند، در تمام این کشورها بلا تردید برخورد می شود لذا این خط قرمز برای همه کشورها وجود دارد.

این دیپلمات پیشین کشورمان در ادامه اظهار داشت: در سیاست خارجی اثر مثبت این اقدام این بود که کشورها متوجه می‌شوند ایران یعنی مقامات ایران، مردم خودشان را دوست دارند، صف معیار دارند برای شناخت اغتشاش و منتقد و در ایران باب انتقاد باز است، می بینیم در روزنامه ها یا فضای مجازی کسانی که منتقد هستند به راحتی حرف های خودشان را می زنند و کسی هم با آن ها کاری ندارد.

وی تصریح کرد: اما اغتشاش حتما دارای مخالفین جدی در درون حاکمیت است با توجه به این مراتب وجهه ایران در عرصه بین المللی نیز خوب می شود و تبلیغات رسانه ها و شخصیت های سیاسی مخالف ایران نمی تواند وجهه بین المللی ایران خدشه دار کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها