کد خبر: 665566
تاریخ انتشار :

جعفر قنادباشی تشریح کرد:

پشت پرده سخنان جان بولتون و مجری بی‌بی‌سی فارسی

جعفر قنادباشی گفت: غربی‌ها می‌خواهند به دشمنان داخلی نظام بگویند که آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و گروه‌های جدایی‌طلب پشتشان هستند.

پشت پرده سخنان جان بولتون و مجری بی‌بی‌سی فارسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: اخیرا اظهارنظرهایی از سوی یکی از مجریان شبکه بی‌بی‌سی فارسی و جان‌بولتون، مشاور امنیت ملی دوران ریاست‌جمهوری ترامپ منتشر شد که مهم به نظر می‌رسد. مجری بی‌بی‌سی در فایل صوتی لورفته‌ای می‌گوید که مدیران شبکه اینترنشنال به خبرنگاران خود دستور داده‌اند با رهبران احزاب جدایی‌طلبی مصاحبه بگیرند و در پایان اشاره می‌کند آنها ایرانی ضعیف و تکه‌پاره را می‌خواهند. جان بولتون هم گفته است که از طریق اقلیم کردستان عراق سلاح وارد کشور می‌شود و معترضان در ایران مسلح می‌شوند.

جعفرقنادباشی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، در تحلیل این دو اظهارنظر به «فردا» گفت: «هر دوی این اظهارنظرها برای مردم و نظام ایران امری پوشیده نبوده و نیست. این گزاره یعنی تلاش برای جدایی‌طلبی مسئله‌ای است که مسئولان بارها نسبت به آن هشدار داده‌اند و می‌دانیم که گروه‌های بسیاری رویای تجزیه ایران را در سر می‌پروانند. واردکردن اسلحه به ایران هم ثابت شده است؛ چه از سمت غرب و چه شمال غربی ایران که اسلحه‌هایی کشف شده است. شبکه اینترنشنال هم سابقه تاریکی در موضوع حمایت از گروه‌های جدایی‌طلب دارد و به یاد داریم وقتی در اهواز عملیات تروریستی شد، این شبکه با رئیس گروه تروریستی الاهوازیة مصاحبه کرد».

او ادامه داد: «پشت پرده این سخنان آن است که غربی‌ها می‌خواهند دشمنان داخلی نظام که اکنون ناامید از براندازی شده‌اند را دلگرم کنند که آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و گروه‌های جدایی‌طلب پشتشان هستند. آنها می‌خواهند بگویند آشوب‌ها تمام نشده و نباید تمام شود و تازه جنگ علنی در مرحله آغاز است و به نوعی پیامی رسانده‌اند که ما هم پول می‌دهیم، هم رسانه‌ در اختیارتان قرار می‌دهیم و هم سلاح می‌رسانیم».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «اظهارنظر بولتون و صحبت‌های خبرنگار بی‌بی‌سی نشان می‌دهد غربی‌ها در اجرای اهدافشان در ایران یعنی براندازی از طریق آشوب‌ها با شکست مواجه شده‌اند و حالا می‌خواهد جنگ داخلی راه اندازند که اگر چنین هم شود باز هم خودشان شکست خواهند زیرا در آن صورت به هر حال تحرکات مسلحانه از یکی از کشورها هدایت خواهد شد که در این شرایط ایران برخورد متقابل خواهد کرد و آن کشور یا کشورها را شریک جرم خواهد دانست».

قنادباشی در پایان گفت: «به نظر من غرب از ابزار ناآرامی‌ها به عنوان آخرین حربه خود در قبال ایران استفاده کرد. آنها که سال‌ها ایران را با تحریم‌ها تحت شدیدترین فشارها قرار دادند، به این نتیجه رسیدند که تحریم، ایران را از پای در نمی‌آورد و حالا حربه ناآرامی‌ها را پیش گرفتند که آن هم شکست خورد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها