کد خبر: 671955
تاریخ انتشار :

ایزدپناه: کنترل قیمت گوشت از دست دولت خارج شده

عبدالله ایزدپناه نماینده ایذه و باغملک می‌گوید: اینکه رییس کل بانک مرکزی تغییر پیدا می‌کند، اما دلار ۱۰ هزار تومان دیگر هم گران می‌شود، نشان از این دارد که با تغییر افراد هم، خیلی خبری از بهبود اوضاع نیست.

ایزدپناه: کنترل قیمت گوشت از دست دولت خارج شده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: عبدالله ایزدپناه نماینده ایذه و باغملک در واکنش به گرانی‌های سرسام‌آور کشور به رویداد۲۴ گفت: در خصوص چرایی گرانی‌ها، به عنوان نماینده از دولت سوال کردم، اما پاسخی دریافت نکردم. چند روز پیش، رییس کل بانک مرکزی را به جلسه کمیسیون اصل نود دعوت کردیم و از ایشان سوال کردیم حالا که شما جای آقای صالح‌آبادی در راس بانک مرکزی قرار گرفتید، چه تغییری در سیستم ایجاد شده است؟ دلار ۳۵ هزار تومانی تحویل گرفتید و حالا به ۴۵ هزار تومان رساندید، پس این نشان می‌دهد به جای تغییر مثبت، وضع بدتر شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس می‌گوید: به روندی که متاسفانه در اقتصاد پیش می‌رود، انتقاد داریم. در همین رابطه و در خصوص گرانی محصولات کشاورزی و دامداری، بار‌ها وزیر جهادکشاورزی را به کمیسیون تخصصی و مجلس دعوت کردیم و همین روال را در رابطه با معاونان ایشان در پیش گرفتیم و از آن‌ها خواستیم که‌ این شرایط نابه‌سامان را جمع کنند، اما متاسفانه اصلاً پاسخ درست و روشنی نمی‌شنویم.

او می‌گوید: به نظر من با گرانی که در قیمت گوشت به وجود آمده، کار از دست وزارت جهاد کشاورزی و دولت خارج شده است. گوشت به عنوان یکی از اقلام اساسی، گرانی‌اش فشار سختی بر زندگی مردم تحمیل کرده است. اکنون بیشتر مراجعات مردم به ما نمایندگان به واسطه گرانی‌های موجود در کشور است.

ایزدپناه می‌گوید: شرایط بین‌المللی و تحریم‌ها از یک طرف و سوءمدیریت‌ها از سوی دیگر، باعث تورم در کشور شده است. هرچند سوءمدیریت را اشاره کردم، اما اینکه رییس کل بانک مرکزی تغییر پیدا می‌کند، اما دلار ۱۰ هزار تومان دیگر هم گران می‌شود، نشان از این دارد که با تغییر افراد هم، خیلی خبری از بهبود اوضاع نیست. اصلاح کابینه هم می‌تواند چاره کارِ اوضاع آشفته کشور باشد، فقط باید توجه داشت که یک مدیر را عوض نکنیم و نفر بعدی که ضعیف‌تر است را در راس کار بگذاریم.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در پاسخ به اینکه آیا مجلس به دلیل همسو بودن با دولت در رودربایسی سیاسی قرار گرفته است؟ گفت: هیچ رودربایسی بین ما با دولت نیست. هر هفته از سه، چهار وزیر طرح سوال می‌شود، پس ما داریم کار نظارتی‌مان را دنبال می‌کنیم، ولی باز هم اعتقاد دارم باید به دولت زمان داد، چون یک سال و نیم بیشتر از عمرش نگذشته است. امیدوارم با بستن بودجه سال ۱۴۰۲، وضع زندگی مردم بهتر شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها