کد خبر: 672024
تاریخ انتشار :

تهدید آمریکا علیه ایران؛ همه گزینه‌ها روی میز است

سفیر ایالات متحده در فلسطین اشغالی با گزافه گویی علیه ایران گفت که همه گزینه‌ها روی میز است و آمریکا از تل آویو حمایت می‌کند.

تهدید آمریکا علیه ایران؛ همه گزینه‌ها روی میز است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» «تام نایدز» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی روز یکشنبه در نشستی در شهر «قدس اشغالی» گفت در حال حاضر از اجرای برجام نیست و به دلیل اینکه ایران هواپیماهای بدون سرنشین روسیه را برای استفاده در جنگ در اوکراین تامین می‌کند، آمریکا نیز در زمینه برجام مذاکرات غیر مستقیم با ایران انجام نخواهد داد.

وی گفت : «هیچ فرصتی برای بازگشت ما به میز مذاکره وجود ندارد.»

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی ادامه داد: «همانطور که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته ، ما کنار نخواهیم ایستاد که شاهد دستیابی ایران به سلاح اتمی باشیم. همه گزینه ها روی میز است و اسرائیل می‌تواند و باید هر کاری که برای مقابله با آن نیاز دارد انجام دهد و ما از آنها حمایت کرده‌ایم.»

این در حالی است که «آمیچای چیکلی» وزیر راست افراطی امور یهودیان خارج از فلسطین اشغالی از حزب لیکود روز یکشنبه (به سخنان تام نایدز سفیر آمریکا در تل‌آویو که از «بنیامن نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم خواسته بود در تغییر نظام قضایی این رژیم تند نرود، واکنش نشان داد.

او به شبکه صهیونیستی کان گفت: «به سفیر آمریکا می‌گویم، خودت ترمز بگیر و به کار خودت برس. در اینجا حاکم نیستی که در موضوع اصلاحات قضایی دخالت کنی. خوشحال خواهیم شد که درباره مسائل خارجی و امنیتی با شما گفت‌وگو کنیم. اما به دموکراسی ما احترام بگذارید» (جزئیات بیشتر).

به نوشته تایمز اسرائیل، تام نایدز در ادامه اتهام زنی علیه ایران در زمینه ساخت بمب اتمی گفت: «تهدید ایران هسته‌ای فقط مختص اسرائیل نیست بلکه برای خاورمیانه و آمریکا هم هست. ما روی این موضوع متمرکز هستیم. همکاری اسرائیل و آمریکا در قبال ایران بی‌سابقه است.»

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها