کد خبر: 672086
تاریخ انتشار :

بادامچیان:

ما مثل غرب به دنبال استعمارگری نیستیم

سفیر ویتنام در ایران با حضور در دفتر مرکزی حزب موتلفه اسلامی با دبیر کل این حزب دیدار کرد.

ما مثل غرب به دنبال استعمارگری نیستیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اسدالله بادامچیان در این دیدار با اظهار امیدواری به اینکه روابط حزب موتلفه اسلامی و حزب حاکم ویتنام و نیز دو ملت مستقل و قوی گسترش یابد، گفت: ایران کشور بسیار مهم و در موقعیت با سابقه چند هزار سال تمدن خود ارتباطات بسیار خوبی با کشورهای آسیای جنوبی، چین، هند و ویتنام داشته و این روابط همواره مبتنی بر صلح و دوستی بوده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سابقه 60 ساله این حزب و تاسیس آن توسط امام خمینی (ره) در منزل شان افزود: موتلفه اسلامی همیشه در تمامی جریانات انقلاب فعال و حضور مستمر داشته است و در دوران مبارزه ما با رژیم پهلوی، استقامت و مبارزات ملت ویتنام برای ما مطرح بود.

بادامچیان با بیان اینکه دنیا در حال یک تحول جدی است، تصریح کرد: در دو قرن گذشته اروپا و آمریکا در سایه طراحی و برنامه ریزی که داشتند، حرف اول را می زدند، اما اکنون با تغییری که به وجود آمده و البته به علت بحران همه جانبه  در نظام امپریالیستی، شاهد یک دوره جدیدی هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه ملت ویتنام با تدبیر و قدرت توانست آمریکا و فرانسه را از کشور خود بیرون کند تاکید کرد: ما مثل غرب به دنبال استعمارگری نیستیم، ما به دنبال صلح و آرامش  مردم دنیا هستیم.

بادامچیان همچنین با اشاره به کارگروه‌های حزب موتلفه اسلامی در رابطه با پزشکان دانشمند و ورزش و ... ایجاد کرده ایم ، اظهار داشت: در ارتباط با مسایل پزشکی می توانیم فعالیت خوبی در قالب یک کارگروه بین دو کشور داشته باشیم.

لونگ کوک هویی سفیر ویتنام در ایران نیز با تشکر از حسن توجه بادامچیان به انقلاب و رهبری ویتنام، مصادف شدن این ملاقات با چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی را به حزب موتلفه اسلامی، دولت و ملت ایران تبریک گفت وحضور پرشورمردم ایران در این جشن ملی را قابل تقدیر دانست.

وی همچنین این دیدار را نقطه آغازی برای دو ملت دانست که طرفین فعالیت ها و گسترش همکاری خود را از طریق کانال حزبی برای ارتقای روابط دوجانبه اجرا کنند.

لوئونگ کونوک هویی با بیان اینکه ایرانیان مردمی صلح‌دوست با فرهنگ و تمدنی غنی و تاریخی هستند، تصریح کرد: ایران با وجود سال ها تحریم و فشار به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیار درخشانی دست یافته است.

سفیر ویتنام با قدردانی از سیاست خارجی فعال جمهوری اسلامی ایران و اولویت قائل شدن برای توسعه روابط با همه کشورهای منطقه و جهان خاطرنشان کرد: ویتنام همواره روابط خوبی با ایران داشته و برای ارتقای سطح همکاری‌ها به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری تلاش می‌کنیم.

سفیر ویتنام با اشاره به استقبال بازار ویتنام از محصولات ایرانی اظهار داشت: پتانسیل های زیادی برای همکاری دو کشور وجود دارد و سفارت ویتنام آمادگی دارد با همکاری حزب موتلفه اسلامی ، این روابط را گسترش دهد.

سفیر ویتنام در ادامه با بیان اینکه حزب حاکم ویتنام و حزب موتلفه اسلامی از احزاب باسابقه ای هستند که نقش بسیاری در پیروزی انقلاب هر دو کشور داشته اند تصریح کرد: از ملت ایران از حمایشان از ما در جنگ ویتنام و روابط دوستانه پس از پایان جنگ  تقدیر و تشکر می کنم.

وی همچنین گفت: من خیلی تحت تاثیر صحبت های شما در مورد هوشی مین و ژنرال جیاپ قرار گرفتم. این دوشخصیت از رهبران ما بودند که نقش بسیاری در پیروزی جنگ ویتنام داشتند.

سفیر ویتنام با اشاره به سخنان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: تبادل هم اندیشی کارگروه های تخصصی در روابط دو حزب بسیار ارزشمند و مفید خواهد بود.

در این دیدار دو طرف بر تقویت فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دو کشور همزمان با شصتمین سالگرد تأسیس حزب موتلفه  اسلامی و پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ویتنام و ایران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها