کد خبر: 672245
تاریخ انتشار :

غریب آبادی: حکم «شارمهد» طبق قوانین قضایی ایران صادر شده است

ایسنا/ معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: حکم جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر طبق قوانین و مقررات قضایی ایران و با طی فرایند دادرسی صادر شده است.

غریب آبادی: حکم «شارمهد» طبق قوانین قضایی ایران صادر شده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کاظم غریب آبادی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان درباره صدور حکم اعدام سرکرده گروهک تروریستی تندر و اعلام اخراج دو دیپلمات ایرانی از این کشور، افزود: جمشید شارمهد یک تروریست است اما تروریست بودنش، مانع از برخورداری وی از دادگاه عادلانه نشده است.

وی گفت: شارمهد از دادرسی کاملا عادلانه و حق و حقوق قانونی بهره مند بوده و این حکم طبق مقررات قضایی ایران صادر شده و قابل فرجام خواهی است.

غریب آبادی ادامه داد: روی صحبت من با مقامات آلمانی و آمریکایی است، چون شارمهد تابعیت مضاعف دارد و ما تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسیم.

وی گفت: شارمهد تا پیش از دستگیری در آمریکا اقامت داشته و خودش بارها گفته تحت حمایت اف بی آی است و دست جمهوری اسلامی ایران به او نمی رسد.

دبیر سناد حقوق بشر تاکید کرد: شارمهد فقط در یک اقدام تروریستی در حسینیه سیدالشهدای شیراز در سال ۸۷ ده ها نفر از مردم بیگناه، شامل زن‌وکودک را به شهادت رسانده است، آلمان چطور به خودش اجازه می دهد از یک تروریست دفاع و ایران را تهدید کند که حکم شارمهد را در مجامع بین المللی پیگیری می کند؟!

وی ادامه داد: ما موضوع را در مجامع بین المللی پیگیری خواهیم کرد و دولت های آلمان و آمریکا باید پاسخگو باشند که چرا مکان امنی برای تروریست ها شده اند و از آنها حمایت امنیتی، مالی، اطلاعاتی و سیاسی می کنند؟!

غریب ابادی تاکید کرد: ما بیش از ۱۷ هزار شهید ترور داریم که در اثر اقدامات تروریست هایی شهید شده اند که در امریکا و اروپا زندگی می کنند، انها باید پاسخگو باشند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها