کد خبر: 672256
تاریخ انتشار :

واکنش آمریکا درباره سفر سلطان عمان به تهران برای انتقال پیام آمریکا

انتخاب/ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، انتقال پیام به ایران از طریق عمان را تکذیب کرد.

واکنش آمریکا درباره سفر سلطان عمان به تهران برای انتقال پیام آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ارتباط سفر اخیر رابرت مالی به عمان با اظهارات یک نماینده مجلس در خصوص سفر قریب الوقوع سلطان عمان به تهران برای انتقال پیامی از واشنگتن به مقام های ایرانی را رد کرد.

روز دوم اسفندماه علی علیزاده، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست کمیسیون مذکور که با حضور حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه برگزار شد، گفته بود: «آقای امیرعبدالهیان در جلسه امروز همچنین درباره مذاکرات هسته‌ای گفت، مقامات عمانی اخیراً بارها تمایل خود را برای ایفای نقش میانجی‌گری بین ایران و آمریکا برای به سرانجام رساندن مذاکرات هسته‌ای بیان کرده است. در همین راستا پادشاه این کشور اعلام کرده است که در تلاش است تا با پیام‌هایی که میان مقامات ایران و آمریکا تبادل می‌کند، در آینده‌ای نزدیک و با خبری خوش به ایران سفر کند.»

همچنین رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که اخیرا سفری به عمان داشته، روز ۲۶ بهمن گفت که گفت: دیدار عالی با شیخ خلیفه الحارثی معاون وزیر خارجه عمان داشتم. او افزود: ما در مورد تعمیق همکاری نزدیک خود در خصوص طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با ایران گفتگو کردیم.

با این حال، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ارتباط این دو موضوع به یکدیگر را رد کرد. او گفت که عمان در گذشته در مسائل خاورمیانه نقش سازنده‌ای ایفا کرده و در حل چالشها و کاهش اختلافها میان کشورها کمک کرده که یکی از آنها اختلاف بین آمریکا و جمهوری اسلامی بوده است.

ند پرایس همچنین تاکید کرد که رابرت مالی با مقامات عمانی مشورت می‌کند اما علت مطرح شده توسط نماینده مجلس ایران برای سفر سلطان عمان را رد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها