کد خبر: 672337
تاریخ انتشار :

جان کربی: روسیه در شرف ارسال جنگنده به ایران است

هماهنگ‌‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که در چارچوب تعمیق همکاری‌های نظامی و تسلیحاتی روسیه و ایران، مسکو در حال بررسی ارسال جنگنده به ایران است.

جان کربی: روسیه در شرف ارسال جنگنده به ایران است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جان کربی، هماهنگ‌‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که در چارچوب تعمیق همکاری‌های نظامی و تسلیحاتی روسیه و ایران، مسکو در حال بررسی ارسال جنگنده به ایران است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: «ارزیابی ما این است که دولت روسیه احتمالا همکاری نظامی و تسلیحاتی با ایران را به سطح بی‌سابقه‌ای خواهد رساند که شامل فروش موشک، تجهیزات الکترونیک و سامانه‌های دفاع ضد هوایی است. ما معتقدیم که مسکو ممکن است هواپیماهای جنگنده نیز به ایران بدهد».

کربی با تکرار برخی فضاسازی‌ها و ادعاهای تکذیب‌شده، گفت که ایران تصمیم دارد در ازای ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای رزمی برای استفاده در جنگ اوکراین، با کمک روسیه قدرت نظامی خود را افزایش دهد.

وی افزود که دولت آمریکا از مدت‌ها پیش حدس می‌زد که همکاری‌های نظامی بین روسیه و ایران دو طرفه خواهد بود و اکنون اطمینان داریم که این مسأله عملی شده است. 

این مقام آمریکایی افزود که ایران علاوه بر صدها فروند پهپاد رزمی مقادیر قابل توجهی مهمات تانک و توپخانه به روسیه داده و حمایت از تهاجم نظامی مسکو را افزایش یافته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها