کد خبر: 672428
تاریخ انتشار :

زارع‌پور خبر داد:

چینی‌ها آورنده تجهیزات گسترش اینترنت نسل پنجم در ایران

ایرنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسیاری از تجهیزات اینترنت نسل چهارم در کشور ما ساخت کشور چین بوده و برای اینترنت نسل پنجم هم بتوانیم از تجیزات چینی استفاده کنیم.

چینی‌ها آورنده تجهیزات گسترش اینترنت نسل پنجم در ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عیسی زارع‌پور با اشاره به همکاری‌های ایران و چین در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به چین، وزیر امور خارجه تفاهم‌نامه مشترکی را در حوزه نرم‌افزار، سخت‌افزار و حوزه‌های فضایی با چین به امضا رساند که دارای بندهای مختلفی است و می‌تواند به توسعه کشورمان در این زمینه کمک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره گسترش اینترنت نسل پنجم، اضافه کرد: بسیاری از تجهیزات اینترنت نسل چهارم در کشور ما چینی است و طبیعی است که برای اینترنت نسل پنجم هم بتوانیم از تجیزات چینی استفاده کنیم.

«سید ابراهیم رئیسی» در پاسخ به دعوت رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین در صدر هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی و برای دیدار رسمی سه روزه، ۲۴ بهمن به پکن رفت؛ دستاورد این سفر اجرایی شدن برنامه جامع همکاری های 25 ساله ایران و چین در قالب امضای 20 سند همکاری بود؛ وزیر اقتصاد نیز از امضای 8 قرارداد سرمایه گذاری چین در ایران در حوزه های مختلف اقتصادی در جریان این سفر خبر داده است.

چین بزرگترین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و بر اساس آمار ۱۰ ماهه گمرک ایران، این کشور با ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار مقصد اصلی صادرات ایران بوده است؛ در مقابل کشورمان نیز در این مدت ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار واردات از چین داشته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها