کد خبر: 672557
تاریخ انتشار :

کنعانی: گشایش‌ اخیر در روابط کشورهای عربی با سوریه گامی مثبت در مسیر همبستگی اسلامی است

فارس/ سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گشایش‌های اخیر در روابط کشورهای عربی با سوریه را گامی مثبت در مسیر همبستگی اسلامی خواند.

کنعانی: گشایش‌ اخیر در روابط کشورهای عربی با سوریه گامی مثبت در مسیر همبستگی اسلامی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) نهم اسفند ماه در توئیتر و در پی تحولات اخیر در مناسبات کشورهای عربی با سوریه نوشت: گشایش‌های اخیر در روابط کشورهای عربی با سوریه از جمله سفر هیأت پارلمان‌های عربی به دمشق برای اعلام همبستگی با سوریه پس از زلزله ویرانگر اخیر، علاوه بر واقع بینی، گامی مثبت در مسیر همبستگی اسلامی است.

وی افزود: ‌در صورت واقع نگری، اتخاذ رویکرد مستقل ملی و بی اعتنایی به خواست سلطه‌جویان بیگانه، کشورهای منطقه قادر خواهند بود مشکلات خود را از طریق گفت‌و‌گو و ساز و کارهای منطقه‌ای حل کنند.

به گزارش فارس، سامح شکری وزیر خارجه مصر روز دوشنبه در سفر به دمشق به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه و رفت و پیام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را به وی تسلیم کرد. براساس اعلام خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، السیسی در این پیام، ضمن ابراز همبستگی با سوریه و اعلام آمادگی برای ادامه حمایت از این کشور در مسئله زلزله، گفت که به روابط تاریخی با دمشق افتخار می‌کند و تمایل دارد این روابط و همکاری مشترک را گسترش دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها