کد خبر: 672617
تاریخ انتشار :

امیرعبداللهیان: برای توسعه روابط با سنگال آماده‌ایم

ایسنا/ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دومین و آخرین روز سفرش به ژنو، عصر سه شنبه ۹ اسفندماه، با «آیساتا تال سال» وزیر خارجه سنگال دیدار کرد. دو وزیر در این‌ملاقات، در خصوص موضوعات مختلف روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر نمودند.

امیرعبداللهیان: برای توسعه روابط با سنگال آماده‌ایم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به آغاز پنجاه و یکمین سالگرد روابط رسمی دو کشور ایران و سنگال گفت، با توجه به‌ مشترکات و منافع مشترک دو کشور، بدون هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشور دوست و برادر سنگال آماده‌ایم.

امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر اهمیت آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و نیز جایگاه مهم سنگال در آفریقا، علاقمندی کشورمان به برگزاری پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک را اعلام نمود و گفت، برگزاری این کمیسیون‌ می تواند زمینه های لازم برای تقویت همکاری های دوجانبه را فراهم کند.

وزیر امور خارجه کشورمان از روند در حال افزایش حجم تبادل تجاری دو کشور اظهار خرسندی کرد و در عین حال آن را کمتر از ظرفیت های بزرگ موجود در دو کشور ارزیابی کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن ابلاغ سلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به "مکی سال" رئیس جمهور سنگال، از همتای خود جهت سفر به ایران دعوت بعمل آورد. 

"آیساتا تال سال" وزیر امور خارجه سنگال نیز ضمن ابراز خرسندی از جشن ۵۰ سالگی روابط دو کشور گفت، از روابط دیرینه با ایران بسیار خرسندیم. 

وی با اشاره به دو سفر قبلی خود به ایران، ادامه داد روابط ایران و سنگال برآمده از خواست عمیق مردم دو کشور است و باید تلاش کنیم که چطور کارها و روابط را به پیش ببریم.

وزیر خارجه سنگال ضمن برشمردن موضوعات و اولویت های مدنظر کشورش برای تقویت روابط با ایران، از پیشنهاد برگزاری اجلاس پنجم کمیسیون مشترک دو کشور استقبال کرد و آن را سازوکاری مهم برای عینیت بخشیدن به تقویت روابط دو کشور قلمداد کرد.

او ضمن تشکر از دعوت بعمل آمده از او جهت سفر به ایران و پذیرش این دعوت گفت، لازمست مقدمات انجام یک سفر پرثمر  را فراهم کنیم.

وزیر خارجه خارجه سنگال در پایان سلام گرم "مکی سال" رئیس جمهور کشورش را خطاب به رئیسی ابلاغ کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها