کد خبر: 672661
تاریخ انتشار :

انریکه مورا: اوضاع با ایران بسیار بد است

مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد که متن احیای توافق هسته‌ای (برجام) از پاییز سال گذشته آماده شده است.

انریکه مورا: اوضاع با ایران بسیار بد است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از میدل ایست نیوز، «انریکه مورا»، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای، در مصاحبه با نشریه آلمانی «اینترناسوناله پولیتیک» گفت که ایران در آن زمان خواستار بسته شدن پرونده پادمانی شده بود اما «امروز شاید برای بازگشت به توافق هسته‌ای به عنوان وسیله‌ای برای خروج از مشکلات داخلی‌اش آماده‌تر باشد».

او گفت که تهران خود را در «قلب یک توفان قرار داد که خودش آن را ایجاد کرده بود».

وی افزود که ایران درگیر سه مسئله اصلی شد که اولین آنها اعتراضات داخلی در پی مرگ «مهسا امینی» بود که «بیش از آنچه انتظار می‌رفت طول کشید» و حکومت ایران با آنان به روش گفت‌وگو تعامل نکرد و این «طبعا در میان کشورهای غربی پیامدهایی داشت و به وجهه حکومت ایران آسیب زد».

مورا افزود که مسئله دوم که برای اروپا اهمیت بسیاری دارد روابط نظامی ایران با روسیه و تأمین پهپاد برای مسکو است و تأکید کرد که این مسئله «پرمخاطره‌ترین مسئله برای اروپا در پرونده ایران» است.

مورا گفت: «اوضاع بسیار بد است، ما همه کانال‌های ارتباطمان را حفظ می‌کنیم اما این کار خیلی سخت شده است».

این اظهارات در حالی مطرح شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته اعلام کرد که حجم ذخایر اورانیوم غنی‌سازی‌شده ایران 18 برابر میزان توافق‌شده در برجام است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها