کد خبر: 672673
تاریخ انتشار :

واکنش آلمان به اخراج دیپلمات‌هایش از سوی ایران

وزارت خارجه آلمان به اخراج دو دیپلمات این کشور از سوی ایران، واکنش نشان داد.

واکنش آلمان به اخراج دیپلمات‌هایش از سوی ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و اخراج دو دیپلمات آلمانی از ایران واکنش نشان داد.

وزارت خارجه آلمان تصریح کرد: «با نگرانی بر پیشروی تسلیحات ایران نظارت داریم حداقل به این دلیل که ایران در حال حاضر در بسیاری از حوزه‌ها تنش‌زایی می‌کند».

بنا بر گزارش شبکه «سی جی تی ان»، وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای همچنین از همکاری با شرکای اروپایی و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اعلام کرد: «آلمان به واسطه فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه و محموله‌های پهپادی این کشور به روسیه با نگرانی آرایش نظامی رو به افزایش ایران را تحت نظر دارد».

در ادامه این بیانیه، وزارت خارجه آلمان با حمایت از اغتشاشات ایران و ابراز نگرانی از برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران در فردو تصریح کرد که برلین با شرکای اروپایی و آمریکایی خود در خصوص این تحولات گفت‌وگوی نزدیک دارد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرده که میزان ذخائر اورانیوم‌غنی‌شده ایران ۱۸ برابر سقف مشخص‌شده در توافق هسته‌ای برجام است.

وزارت خارجه آلمان همچنین به اخراج دو دیپلمات آلمانی از ایران نیز واکنش نشان داد و گفت علی‌رغم آن‌که آلمان انتظار اخراج دیپلمات‌های خود را داشت اما این اقدامی، «خودسرانه و غیرقابل توجیه» است زیرا «آن‌ها اشتباهی مرتکب نشده بودند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها