کد خبر: 672702
تاریخ انتشار :

تقوی: مسموم کردن دختران دانش آموز توسط اسلام‌گرا‌ها تهمت است

رضا تقوی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مسمومیت سریالی مدارس دخترانه در کشور می‌گوید: مسمومیت سریالی دختران کار اسلام‌گرا‌ها شایعه و تهمتی بیش نیست و ممکن است دشمنان خارجی و نفوذی‌ها پشت این داستان باشند.

تقوی: مسموم کردن دختران دانش آموز توسط اسلام‌گرا‌ها تهمت است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: تقریبا یک هفته از اولین گزارش درباره «مسمومیت دانش‌آموزان مدارس دخترانه» می‌گذرد، اما هنوز کسی پاسخ اقناع‌کننده‌ای داده نشده و همچنین نتوانسته‌اند از تکرار جلوگیری کنند؛ به‌طوری‌که هر روز به تعداد مدارس دخترانه‌ای که در سطح کشور دچار مسمومیت می‌شوند افزوده می‌شود. سیدرضا تقوی نماینده تهران در گفت‌وگویی با رویداد۲۴ درباره این اتفاق توضیح داده است.

*‌ از روز گذشته دانش‌آموزان مدارس دخترانه تهران هم درگیر مسمومیت شدند، شما به‌عنوان نماینده تهران چه پیگیری‌ای در این خصوص داشتید؟

روز گذشته در مجلس اعضای کمیسیون بهداشت و برخی نیرو‌های امنیتی جلسه‌ای در جهت رسیدگی به مسمومیت سریالی دانش‌آموزان تشکیل دادند. بنده از دوستان در خصوص نتیجه جلسه پرسیدم و گفتند که هنوز دارند روی این موضوع کار می‌کنند و تا به الان علت این مسمومیت‌ها را نفهمیده‌اند. 

*‌‌ اخبار مبنی بر کشته شدن یک دانش‌آموز قمی هم منتشر شد. ماجرای آن خبر چه بود؟

کشته شدن دانش‌آموز قمی بر اثر مسمومیت کاملا دروغ است. این شایعه را رسانه‌های معاند و ضد انقلاب مطرح کردند. چرا هر کسی در این کشور می‌میرد فورا جمهوری اسلامی را مقصر می‌دانند؟ حتی پزشک این دختر گفت که علت مردم دانش‌آموز قمی «عفونی» بوده و حتی چند وقت هم به مدرسه نرفته است،؛ بنابراین مرگ فاطمه رضایی هیچ ربطی به مسمومیت مدارس قم ندارد و رسانه‌های معاند به دنبال «کشه‌سازی» هستند نه بیان حقیقت.

حتی پدر این دختر صراحتا اعلام کرد که دخترش از قبل مریض بوده من دیگر نمی‌دانم به چه زبانی باید بگوییم که مرگ فاطمه رضایی ربطی به مسمومیت دانش‌آموزان قمی ندارد. شما خبرنگارید چرا اینگونه درباره این مسائل نظر می‌دهید؟!

نظر خاصی نداریم. گفتیم چنین مسئله‌ای مطرح شده است.

شما باید نظر دادنتان بهتر از همه باشد، نه اینکه در زمین بازی معاندان بازی کنید! مگر قرار است هر زن یا دختری در ایران بمیرد «جمهوری اسلامی» را مقصر دانست؟ هیچ دانش‌آموزی تا به الان در اثر مسمومیت کشته نشده است و همه این‌ها شایعه است. پزشکانی که در جلسه روز گذشته مجلس حضور داشتند گفتند که دانش‌آموزان فقط کمی بی‌حال بوده و سرگیجه داشتند، همین، که آن هم خیلی سریع رفع شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: سازمان منافقین و گروهک‌های معاند در ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان دخیل هستند

*‌ چند روز پیش آقای یونس پناهی معاون وزیر بهداشت طی اظهاراتی گفت که مسمومیت‌ها عمدی بوده و برخی به دنبال تعطیل کردن مدارس دخترانه هستند، نظر شما در این‌باره چیست؟

بنده تا روشن شدن حقیقت هیچ اظهارنظری نمی‌کنم. این داستان باید از سوی مقامات رسمی عنوان شود نه هر کسی!

*‌ این اظهارات، اظهارات هر کسی نیست یک مقام رسمی یعنی معاون وزیر بهداشت مطرح کرده‌اند!

نظر این آقای معاون اصلا نظر رسمی نیست. اینطوری که نمی‌شود که هر کسی بیاید برای سر زبان افتادن یک حرف بی‌ربط بزند. شما منتظر اظهارات مقامات رسمی هستند یا مثلا اداره قند و شکر؟! اشکال نظام اداری ما همین است که هر کسی درباره مسائل تخصصی هر چه دلش می‌خواهد می‌گوید! این افراد به‌جای آرام کردن جامعه آمده‌اند با گفتن یک‌سری حرف‌ها برای مردم و خانواده‌ها آشفتگی درست کنند.

مردم واقعا گناهی ندارد؛ یکسری از مقامات کشور به دلیل کمبود شخصیت این شایعات را در کشور مطرح می‌کنند و در زمین بازی معاندین بازی می‌کنند. اظهارات برخی مقامات جنبه امنیتی دارد و باید مقامات امنیتی مراقب این افراد باشند. 

*‌ آقای منتظری دادستان کل کشور هم گفتند که احتمالا مسمومیت‌ها «عمدی» است.

آقای منتظری از واژه «احتمالا» استفاده کردند نه «قطعا»! ما می‌توانیم احتمالات زیادی را مطرح کنیم، اما این دلیل نمی‌شود همه این‌ها درست باشد. ممکن است این اتفاقات، کار نفوذی‌ها یا دشمنان خارجی باشد. وقتی کمیته پیگیری مسئله مسمومیت دانش‌آموزان دختر در حال واکاوی این مسئله هستند دیگر چه بحثی می‌ماند؟

*‌ بعد از این اتفاق شبنامه‌ای توسط یک گروه بنیادگرای مذهبی منتشر شد. آیا درباره این موضوعات تحقیقی صورت گرفته است؟

اسلام‌گرا‌ها هیچوقت دست به چنین اقداماتی نمی‌زنند. اسلام طرفدار علم و دانش است. من هم شنیدم این اتفاق با مدیریت برخی اسلام‌گرا‌ها بوده که مخالف درس خواندن دختران هستند، اما آیا بعد از چهل و اندی سال آیا چنین چیزی منطقی است؟ رهبری انقلاب ۵۷ به‌دست «زنان» بوده است. بسیاری از منصب‌های مهم کشور را به دست خانم‌ها داده‌ایم. متن اسلام مبتنی بر علم و آگاهی است نه این چیزها. بنده صراحتا اعلام می‌کنم که سازماندهی این اتفاق توسط اسلام‌گرا‌ها شایعه و تهمتی بیش نیست. ‎

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها