کد خبر: 672716
تاریخ انتشار :

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد

ایرنا/ نماز جمعه این هفته تهران، به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد و در مصلی امام خمینی(ره)، برگزار خواهد شد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نمازجمعه این هفته تهران، 12 اسفندماه در مصلی امام خمینی(ره)، به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد برگزار خواهد شد.

وی افزود: طبق روال، ساعت 10:30 صبح درب‌های مصلای امام خمینی(ره) به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه از ساعت 11 آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی نوری ادامه داد: برنامه پیش از خطبه‌ها، از ساعت 11:05 با زیارت آل یاسین آغاز و با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید، توسط قاری نوجوان، مهدی عبدلی ادامه می‌یابد و در ادامه خانم سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی و سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سخنرانی خواهند کرد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: کانون دانش آموزی نماز جمعه تهران در تاریخ ١۴٠١/١١/٢٨ توسط حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افتتاح شد و رسما آغاز به فعالیت کرد. هم چنین در تاریخ ١۴٠١/١٢/٠۵ جناب آقای دکتر باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش از این کانون بازدید کردند. کانون دانش آموزی دخترانه نماز جمعه تهران در چهار محور که به شرح زیر می‌باشد فعالیت می‌کند:

١- محور علمی و درسی شامل: تدریس مکالمه عربی، شاهنامه خوانی، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب و...

٢- محور فنی و مهارتی شامل: عروسک دوزی، خیاطی، آموزش کامپیوتر، خطاطی، کاردستی و...

٣- محور هنر و رسانه شامل: کلاس استاپ موشن، پخش فیلم و...

۴- محور بازی و سرگرمی شامل: فوتبال دستی، ایرهاکی، بازی های گروهی و...

این کانون در طبقه دوم شبستان مصلی امام خمینی(ره) جنب مهد آدینه واقع شده است و روز های جمعه از ساعت ١١ صبح پذیرای نوجوان دختر می‌باشد.

وی گفت: در آستانه میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم، کتاب «نگاهی به نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای»، معرفی می‌گردد. این کتاب، دسته‌بندی و تبویبی است از مطالب مربوط به انتظار فرج حضرت بقیةالله الاعظم عج الله تعالی فرجه الشریف که در طول سالیان عمر شریف رهبر معظم انقلاب، در بیانات ایشان نمود یافته است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: در این کتاب که توسط معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری و انتشارات انقلاب اسلامی ان را منتشر کرده است، سعی شده اهم مطالب مد نظر معظم له در رابطه با مقوله انتظار فرج، در قالب هشت فصل و یک درآمد به خواننده عرضه شود.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: بخش درآمد کتاب به نوعی خلاصه مباحث مطرح در کل کتاب است که به بررسی نظریه انتظار فرج و ارتباط آن با فلسفه سیاسی شیعه امامیه و حکومت اسلامی، و تبیین عدالت به عنوان شاخص اصلی مباحث مهدویت و انتظار فرج پرداخته و نهایتاً لوازم ورود عالمانه به مباحث مهدویت و انتظار فرج را متذکر می‌شود و در آن بخصوص از آراء امام خمینی قدس سره الشریف نیز استفاده شده است.

وی افزود: عمده مسئله‌ای که در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با مسئله انتظار فرج مورد تأکید قرار گرفته است، مسئله امیدبخشی به عنوان مهم‌ترین کارکرد، و عدالت به عنوان مهم‌ترین شاخص انتظار فرج است که امید، عامل حرکت و مبارزه مردم برای دست‌یابی به عدالت به عنوان نیاز فطری تمام بشر است. کتاب «نگاهی به نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای» با ۲۰ درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه در ضلع شرقی شبستان مصلی در معرض انتخاب علاقمندان قرار دارد.

برنامه میز های خدمت در تاریخ 12 اسفند 1401 به شرح زیر می‌باشد:

• مدیرعامل محترم جمعیت هلال احمر استان تهران

• مدیرکل محترم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران

• مدیرکل محترم نهاد کتابخانه های عمومی استان تهران

• کمیته امداد امام خمینی (ره)

• شهرداری تهران

• قوه قضائیه

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها