کد خبر: 672757
تاریخ انتشار :

امام جمعه موقت تهران:

به یاری خدا از تنگناهای اقتصادی با اقتدار عبور می‌کنیم

امام جمعه موقت تهران گفت: ملت پیروز و بزرگ ایران با رصد دقیق مشکلات داخلی و خارجی و فراهم آوردن زمینه حضور و مشارکت توده های مردم، مسیر حرکت کشور را تحت رهبری زعیم عالی قدر خویش به سوی توسعه هموار خواهند کرد.

به یاری خدا از تنگناهای اقتصادی با اقتدار عبور می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: انبیای الهی آمدند انسان عاقل و هوشمند را به شناخت حق برسانند، جان حقیقت و اصل معرفت دینی این است که جامعه بشری برای شناخت حق تلاش کند و بعد با دلایل محکم بر پایه برهان و دانش و علم به حق ایمان بیاورید و در یک مبارزه سخت با هوا و هوس و شهوت در کنار حق استوار بمانید.

وی‌ گفت: عاشورا مظهر تمام عیار این تفکر است و وجود حضرت علی اکبر (ع) نماد این باور و ایستادگی در میدان رزم و جهاد است، جان مدرسه عاشورا ایستادگی کنار حق است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مدیران کشور را باید از انسان های حق مدار ‌و عادل انتخاب کنیم که برای شناخت حق در هر حوزه آماده و با شناخت حق متعهد به حق باشند. در منشور حکمرانی، امیرالمومنین (ع) خطاب به مالک اشتر می گوید؛ حق را از آن هر که بود بر عهده دارید حتی اگر در بین دشمنانتان باشد. از شناخت حق و ایستادگی‌ و مقاومت در کنار حق استقبال کنید.

وی‌ گفت: ۲۲ بهمن و راهپیمایی بزرگ در آن روز تجلی شناخت و وفاداری به حق بود. مردم غیور ایران با حضور ده ها میلیونی این پیام را دادند که در ‌اوج فشارهای اقتصادی و تنگاهایی که دشمن ایجاد می کند در کنار رهبر بصیر خود استوار ایستاده اند. از این رو مطمئن باشید و با اقتدار حرکت کنید. انقلابی با این هویت و عظمت و این سرمایه عظیم ملی به یاری خدا از تنگناهای اقتصادی با اقتدار عبور خواهد کرد.

ابوترابی فرد افزود: ملت پیروز و بزرگ ایران با رصد دقیق مشکلات داخلی و خارجی و فراهم آوردن زمینه حضور و مشارکت توده های مردم، نخبگان علمی و سیاسی و کارآفرینان عالم مسیر حرکت کشور را تحت رهبری زعیم عالی قدر خویش به سوی توسعه هموار خواهند کرد.

ابوترابی فرد درباره مسمومیت تعدادی از دانش آموران در تهران و شهرهای دیگر گفت: انتظار است اولا در کوتاه ترین زمان با شناسایی عوامل از تکرار این حوادث ناگوار جلوگیری شود و با تنویر افکار عمومی زمینه آرامش دانش آموزان و والدین فراهم شود.

وی‌ در ادامه با اشاره به اینکه یکی از محورهای سخنان رهبر با کارآفرینان ارتقای دانش و تجاری سازی علم بود و در پایان سال ۱۴۰۱ مناسب است نگاهی به شعار سال تولید دانش بنیان و اشتغال کنیم، گفت: جایگاه ایران را در این حوزه با استناد به گزارش های معتبر بین المللی باید تبیین کنیم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل که زیر شاخه مجمع عمومی در حوزه مباحث مالی و تکنولوژی و سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه است، گفت: این کنفرانس در مورد تحولات ایران اسلامی در حوزه علم و دانش گزارشی دارد. در گزارش ۱۳۹۵ درباره سیاست های علم و فناوری در ایران می‌گوید اولین موج در ایران بر توسعه آموزش های عالی متمرکز بوده است و از سال ۱۳۶۹ آغاز شده است. موج دوم بر توسعه پژوهش و فناوری از جمله فناوری های نوظهور متمرکز بود و از سال ۱۳۷۹ اغاز شد.

وی ادامه داد: اینکه دشمن از همه ابزارها برای فشار بر ایران استفاده می کند برای آن است که نقشه راه ایران برای رسیدن به قدرت در مسیری درست و اقتدارافرین مشاهده می کند. پرچمدار این حرکت هم رهبر انقلاب است و آیندگان فراموش نمی کنند و جهان قضاوت می کند.

ابوترابی فرد اظهار کرد: این سازمان در ادامه گزارش خودش می گوید موج سوم حرکت ایران اسلامی در حوزه علم و نوآوری و گذار به اقتصاد دانش بنیان آغاز شده است. تحول عظیمی در حوزه آموزش عالی ایجاد شده و امروز تعداد دانش آموختگان آموزش عالی به سه میلیون نفر افزایش یافته است. امروز دانشجویان ما در مقطع دکتری معادل کل دانشجویان سال ۱۳۵۷ هستند.

وی ادامه داد: در سال ۵۷ صرفا ۱/۲ جمعیت ایران تحصیلات دانشگاهی داشتند اما امروز ۲۰ درصد جمعیت ۸۵ میلیونی ایران دارای تحصیلات هستند. این سرمایه انسانی موتور حرکت انقلاب اسلامی است. دشمنان فراز و نشیب ارز و دلار را ملاک توسعه نمی دانند بلکه توسعه علمی و تبدیل دانش به فناوری را علایم روشن و قطعی پیشرفت می دانند و نگران آن هستند. شهید علی محمدی شهید هسته ای ما با ۵۰ مقاله و بالاترین سطح علمی اولین دانشجوی حوزه فیزیک هسته ای بود و این سطح و قدرت علمی ایران و انقلاب است.

ابوترابی گفت: تعداد دانشمندان برتر ایرانی، جزو یک درصد کل دانشجویان برتر دنیا هستند. این گزارش که دانشگاه شریف آن را ترجمه کرده است می گوید جمهوری اسلامی ایران توانسته از بین ۱۳۲ کشور در شاخص جهانی در سطح نواوری در رتبه پنجاه و سوم قرار بگیرد. پیام اینها این است که ایران به سمت قدرت برآمده از دانش حرکت می کند.

خطیب جمعه تهران گفت: ملت ایران درآمدهای ارزی شما را فروش نفت تعیین نمی کند بلکه تولید دانش و فناوری نوظهور تعیین می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها