کد خبر: 672840
تاریخ انتشار :

نخست وزیر عراق: پیام رسان تهران و واشنگتن نیستیم

نخست وزیرعراق با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی این کشور مرزها با ایران و ترکیه را کنترل می‌کنند گفت که بغداد پیام رسان تهران و واشنگتن نیست بلکه در این زمینه صاحب ابتکارعمل است.

نخست وزیر عراق: پیام رسان تهران و واشنگتن نیستیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در گفت و گو با شبکه سعودی العربیه تاکید کرد که بغداد هرگونه تجاوز در مرزهایش را نمی پذیرد.

وی گفت که بغداد به طور رسمی اقدامات ایران و ترکیه در خاک این کشور را محکوم کرد و نیروهای امنیتی دولت فدرال عراق با همکاری اربیل، مرزهای عراق با ایران و ترکیه را کنترل کرد.

نخست وزیر عراق گفت که مخالفت با کشورهای دیگر از داخل کشور ما باید مسالمت آمیز و غیرمسلحانه باشد.

السودانی تاکید کرد که بغداد پیام رسان تهران و واشنگتن نیست بلکه ما صاحب ابتکار عمل برای نزدیک کردن رویکردها میان این کشورها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد که هیچ طرفی عراق را وارد جنگ و درگیری هایی بکند که درتضاد با منافع ملی باشد.

پیش از این فواد حسین، وزیر خارجه عراق در گفت وگو با الشرق گفت که تنش‌های میان ایران و آمریکا چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم بر عراق تاثیر می گذارد؛ زیرا بغداد با هر دو طرف روابط خوبی دارد.

وی گفت که بغداد حیاط خلوت هیچ کشوری نیست و موضع عراق در این زمینه روشن است.

وزیر خارجه عراق در ادامه تاکید کرد که نبود تنش میان کشورهای منطقه به سود عراق است و اگر تهران ‌و واشنگتن نتوانند اختلافات خود را حل کنند بغداد می‌تواند بحران میان این دو کشور را مدیریت کند.

وی گفت که عراق درخصوص دلایل توقف مذاکرات هسته‌ای با ایران و چگونگی تحرک این روند با آمریکایی‌ها تبادل نظر کرده است.

فواد حسین همچنین تاکید کرد که تماس هایی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان ، وزیر خارجه ایران و رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران داشته و درخصوص مسائل زیادی رایزنی کرده است.

وی گفت که ما در این تماس ها رویکردهای دو طرف را بررسی می‌کنیم و گاهی اوقات رویکردها و پیشنهاداتی داریم که با دو طرف مطرح می‌کنیم. | منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها