کد خبر: 671440
تاریخ انتشار :

عراق: با ایران روابط بسیار نزدیکی داریم

وزیرخارجه عراق در جریان نشستی در واشنگتن تاکید کرد که روابط خوب عراق با ایران و دیگر کشورها علیه سایر کشورها مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

عراق: با ایران روابط بسیار نزدیکی داریم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش اسپوتنیک، «فؤاد حسین»، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق در جریان  نشستی در واشنگتن به روابط نزدیک این کشور و ایران اشاره کرد و در این ارتباط گفت: «داشتن روابط خوب و نزدیک عراق با کشورهای همسایه و دیگر کشورها، به ویژه ایران، به این معنا نیست که از این روابط علیه سایر کشورها استفاده خواهد شد.»

فؤاد حسین تاکید کرد که عراق قبل از هر چیز امنیت، اقتصاد، سیاست و راهبردی خود را در نظر می گیرد و روابط خود را با سایر کشورها بر اساس این منافع ایجاد می کند.

وی گفت: «در نهایت این سیاست داخلی عراق  است که سیاست خارجی را تعیین می کند، زیرا به عنوان دولت در وهله اول ما روابط خود را بر اساس منافع عراق برقرار می‌کنیم. جغرافیا در روابط ما نقش دارد، تاریخ نقش دارد، فرهنگ نقش دارد و روابط اقتصادی نقش ایفا می کند.»

وزیرخارجه عراق تاکید کرد که این کشور می خواهد روابط خوبی با ترکیه، ایران و همه کشورهای همسایه داشته باشد.

فؤاد حسین همچنین تاکید کرد که نمی‌توان چین را که یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است نادیده گرفت. او گفت: «شرکت های چینی در داخل عراق بسیار فعال هستند. روابط تجاری ما با چین حدود 20 میلیارد دلار است و آنها از عراق نفت وارد می کنند.»

وی افزود: «ما می خواهیم روابط خوبی داشته باشیم و با همه این کشورها روابط خوبی داریم. اما این بدان معنا نیست که وقتی ما روابط خوبی با این کشورها داشته باشیم، از این روابط خوب علیه دیگران استفاده می شود.»

او گفت: «ما از تنش‌ها بین واشنگتن و ایران آگاه هستیم، اما روابط بسیار قوی با هر دو داریم.» در واقع، ما به هر دو طرف می گوییم که تنش بین هر دو کشور به هیچ وجه برای ما خوب نیست. گاهی اوقات هر دوی آنها را به ادامه گفتگو و ادامه مذاکره تشویق می‌کنیم. و از روند مذاکرات آنها در وین خوشحال بودیم و ما خوشحالیم. امیدوارم یک بار دیگر مذاکرات را در وین آغاز کنند.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها