کد خبر: 672869
تاریخ انتشار :

آصفری: مسمومیت‌ها ترور بیولوژیک است

یک نماینده مجلس گفت: مساله مسمومیت دانش‌آموزان امری نیست که مجلس، دولت و قوه قضاییه بخواهند از آن کوتاه بیایند یا نسبت به آن کم‌توجهی کنند. این مساله باید به طور جد دنبال شود، به نظر من این موضوع یک ترور بیولوژیک است که باید پیگیری‌ها با جدیت انجام شود.

آصفری: مسمومیت‌ها ترور بیولوژیک است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پاسخ به این سوال که «با توجه به مسئولیت بررسی مساله مسمومیت‌های اخیر دانش‌آموزان در وزارت کشور از سوی رئیس‌جمهور آیا کمیسیون جلسه‌ای با وزیر داشته یا خواهد داشت؟»، گفت: قرار است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کار رسیدگی به مساله مسمومیت‌ها را دنبال کند، جلسه‌ای هم پیش از این با حضور وزرای بهداشت و آموزش و پرورش و همچنین با حضور دستگاه‌های امنیتی و انتظامی از فراجا، وزارت اطلاعات و دستگاه‌های دیگر برگزار شده است.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی آصفری را در ادامه می خوانید:

مساله مسمومیت دانش‌آموزان امری نیست که مجلس، دولت و قوه قضاییه بخواهند از آن کوتاه بیایند یا نسبت به آن کم‌توجهی کنند. این مساله باید به طور جد دنبال شود، به نظر من این موضوع یک ترور بیولوژیک است که باید پیگیری‌ها با جدیت انجام شود.

سازمان پدافند غیرعامل هم حتی در این مساله باید پاسخگو باشد، با این اعتبارات و بودجه‌ای که در اختیار سازمان پدافند غیرعامل است باید این مساله را رسیدگی و دنبال کنند که ما از این مسیرها آسیب‌پذیر نباشیم.

در حال حاضر مردم بسیار دل‌نگران هستند، به ویژه خانواده‌هایی که دانش‌آموز دارند و ما باید با جدیت این موضوع را بررسی کنیم تا ابعاد آن روشن شود.

در حال حاضر نمی‌توان به قطعیت گفت کار چه گروهی است اما اینکه شبکه‌های معاند که همواره هستند و هر اتفاقی را گردن نظام می‌اندازند و می‌گویند کار نظام است اتفاق عجیبی نیست آن‌ها دشمن هستند و کار دشمن هم مشخص است.

اما هیچ نظامی چنین کاری با مردم خود انجام نمی‌دهد؛ این‌ها یا نظام را نمی‌شناسند یا اینکه آنقدر کینه و مشکل با نظام دارند که سعی می‌کنند این چیزها را حتی با دروغی آشکار گردن نظام بیندازند.

جمهوری اسلامی مطمئناً عناصر این موضع را شناسایی و مشخص خواهد کرد و به مردم معرفی می‌کند، توان این کار در دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما وجود دارد، همانطور که سایر گروهک‌های تروریستی و خرابکار را توانستند شناسایی و دستگیر کنند این مساله هم موضوعی نیست که قابل شناسایی و دستگیری نباشد و آن وقت رو سیاهی برای این افرادی خواهد ماند که چنین تهمتی به نظام وارد می‌کنند.

ابتدای امر کسی فکر نمی‌کرد که یک عمدی در این قضیه باشد اما بعد از فراگیری و گستردگی شهرها متوجه شدند که چنین مساله‌ای عمدی است و توسط یک جریانی دارد به صورت هدفمند انجام می‌گیرد. من به شخصه احتمال می‌دهم یکی از دلایل این شرایط که هنوز شناسایی و مقابله صورت نگرفته همین مساله باشد.

اما در بحث تجمعات و اعتراضات که اشاره کردید خب در خیابان انجام می‌شود و آنجا هم دوربین‌هایی وجود دارد که به شناسایی سرعت می‌دهد؛ اما در این زمینه هنوز نوع ماده مشخص نشده است که به چه طریقی این اقدامات خرابکارانه را انجام می‌دهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها