کد خبر: 673318
تاریخ انتشار :

وزیر نفت: با عربستان دیدگاه‌های مشترکی داریم

وزیر نفت گفت: در جلساتی که در اوپک و اوپک پلاس برگزار شد، مشخص شد با عربستان دیدگاه‌های مشترکی داریم.

وزیر نفت: با عربستان دیدگاه‌های مشترکی داریم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جواد اوجی، وزیر نفت در مراسم رونمایی از گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی درباره تاثیر توافق ایران و عربستان روی صادرات نفت ایران عنوان کرد: در اجلاس اوپک و اوپک پلاس در بحث صادرات نفت دیدگاه نزدیکی با عربستان داریم؛ تصمیماتی که در اوپک و اوپک پلاس رقم خورده با همفکری هم و نقاط مثبت و مشترک زیاد بوده است.

به گزارش ایسنا، وی همچنین درمورد توسعه میادین مشترک نفتی با کشورهای همسایه گفت: در این زمینه توافق‌نامه‌ای با کشور عمان برای توسعه میدان هنگام امضا شده است.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی گفت: در این طرح از سرمایه گذاران داخلی و مشارکت مردمی استفاده می‌کنیم که باعث تنوع در بحث صادرات نفت می‌شود. همچنین جمع آوری نقدینگی را به دنبال دارد. در این راستا برای بهینه‌سازی گاز، این محصول را در بازار بورس انرژی ارائه خواهیم کرد.

اوجی ادامه داد: قیمت‌گذاری گواهی نفت در بازه زمانی مشخصی و بر اساس نرخی که به مشتریان عرضه می کنیم محاسبه می شود. فعلا اوراق فروش داخلی دارد اما آرام آرام بین‌المللی خواهد شد.

وی ادامه داد: یک قرارداد سواپ گاز پنج میلیون مترمکعبی با آذربایجان داشتیم که به ۱۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است. یک قرارداد جدید هم با ترکمنستان امضا شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها