کد خبر: 673347
تاریخ انتشار :

دلواپسی مشاور امنیت ملی ترامپ از توافق تهران - ریاض

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در واکنش به توافق عادی‌سازی روابط ایران و عربستان سعودی که با میانجی‌گری چین انجام شد مسبت به نزدیک‌تر شدن روابط ایران، چین و روسیه هشدار داد.

دلواپسی مشاور امنیت ملی ترامپ از توافق تهران - ریاض
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از پایگاه خبری هیل، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ امروز (یک‌شنبه) در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی به توافق عادی‌سازی روابط ایران و عربستان واکنش نشان داد و به ایالات متحده در مورد نزدیک‌تر شدن روابط چین با ایران، روسیه و کره شمالی هشدار داد.

بولتون گفت: ما ساکت نشسته‌ایم، درحالی‌که چینی‌ها، روس‌ها، ایران، کره شمالی و چندین کشور دیگر در حال پیشروی هستند تا روابط خود را تقویت و ما را در حوزه‌های مختلف تهدید کنند.

وی افزود: این نشان می‌دهد که عربستان سعی دارد طرف روسیه و چین را از دست ندهد، زیرا از نظر ریاض، آمریکا عزم و اراده کافی برای مقابله با ایران و محافظت از جهان در برابر تهدیدات این کشور را ندارد.

این مقام پیشین آمریکایی همچنین تصریح کرد : چینی‌ها یک استراتژی مشخص دارند و از آن پیروی می‌کنند اما ما در آمریکا هر روز از این شاخه به آن شاخه می‌پریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جنگ اوکراین پرداخت و گفت که یکی از بزرگترین برندگان جنگ در اوکراین، چین بوده است، چراکه اگر روسیه به نبرد در اوکراین ادامه دهد، این فقط روسیه را بیشتر به چین وابسته می‌کند. بنابراین چین در آنجا نیز پیروز میشود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها