کد خبر: 673443
تاریخ انتشار :

آصفری: نوبت آمریکا است که قدم پیش بگذارد

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی مجلس می‌گوید: ما آماده‌ایم با همه کشور‌ها حتی مذاکره کنیم اما این آمریکا است که به دلیل زیاده‌خواهی‌هایش دیوار بلند بی‌ اعتمادی را میان خودش و ایران ایجاد کرده است.

آصفری: نوبت آمریکا است که قدم پیش بگذارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: محمدحسن آصفری نماینده مجلس و عضو کمیسیون داخلی و امور شوراهای مجلس یازدهم، در واکنش توافق ایران و عربستان به رویداد۲۴ می‌گوید: اولا باید بدانیم که این جمهوری اسلامی ایران نبود  که روابطش را با عربستان قطع کرد. بلکه عربستان بود که سفیرش را برگرداند. ایران همواره خواهان ارتباط با کشور‌های همسایه خصوصا کشور‌های حوزه خلیج فارس است و اعتقادمان بر این است که اگر ارتباطی با کشور‌های حوزه خلیج فارس باشد، به نفع همه کشور‌های خاورمیانه است.

آصفری می‌گوید: در این توافق، قرار شده ایران و عربستان در امور داخلی همدیگر دخالتی نداشته باشند. متضرر اصلی این ارتباط و همکاری، رژیم صهیونیستی است زیرا به دنبال این است که با ایجاد جو ایران‌هراسی، سبب شود که کشور‌های منطقه با همدیگر رابطه نداشته باشند و زیر چتر ناامنی که ایجاد می‌کند، منافع خودش را به دست بیاورد. روابط ایران و عربستان می‌تواند گام موثری در جهت ایجاد تعامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نظامی باشد. ایران هیچ تهدیدی برای هیچ کشوری نیست و علاقه داریم روابطمان را با همه کشور‌ها توسعه و گسترش دهیم.

آصفری با بیان اینکه دیوار بی‌اعتمادی که آمریکایی‌ها میان خودشان و ما ایجاد کرده‌اند بسیار بلند است، گفت: برای آب کردن یخ‌های بی‌اعتمادی، نیاز به تغییر رفتار در آمریکایی‌ها وجود دارد. ما همیشه علاقمند بودیم با همه کشور‌ها به جز اسرائیل، ارتباط داشته باشیم. رفتار‌های زشت و خلاف اصول و قواعد بین‌الملل آمریکایی‌ها سبب شده بی‌اعتمادی بزرگی میان دو کشور ایجاد شود که از بین بردن آن، نیاز به تغییر رفتار و گفتمان همراه با عمل آمریکایی‌ها دارد.

نماینده مجلس یازدهم می‌گوید: اگر آمریکایی‌ها دست از رفتار خشونت‌آمیز خودشان بردارند و به تعهدات خودشان عمل کنند و نسبت به برگرداندن پول‌های بلوکه‌شده اقدام کنند، ما علاقمندیم به ارتباط هستیم اما این موضوع نیازمند تغییر رفتار آمریکا و عمل کردن به تعهداتش است.

آصفری با بیان اینکه ایران گام‌هایی که باید در قبال آمریکا بردارد را برداشته است، گفت: اکنون نوبت آمریکا است که گام‌هایش را در جهت اعتمادآفرینی پیش بگذارد و تا زمانی که دست از این رفتار‌های زیاده‌خواهانه خودشان برندارند، نمی‌توان به ایجاد روابط امیدوار بود. آن‌ها فکر می‌کنند با این تحریم‌ها، ایران را در شرایط پر فشاری قرار می‌دهند و در مذاکرات امتیاز‌های بیشتری می‌دهیم. اما اگر قرار به چنین کاری بود تاکنون رخ داده بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: امیدوارم آمریکایی‌ها متوجه شرایط  و رفتارهایشان باشند. امروز اپوزیسیون اخبار اشتباهی را به سیاستمدارن آمریکایی می‌دهند و آن‌ها هم واقعا فکر می‌کنند که در ایران اتفاقی افتاده است. آمریکا باید بداند که ملت ایران پایبند به نظام و انقلابشان بوده و هستند لذا بهتر است که آمریکا زیاده‌خواهی را کنار بگذارد و از طریق گفت‌وگو با ایران و با پیش‌شرط برداشتن تحریم‌ها و برگرداندن پول‌های بلوکه شده، مشکلاتش را حل کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها