کد خبر: 673461
تاریخ انتشار :

جزئیات تازه درباره ابربدهکار بانکی از زبان سخنگوی دستگاه قضا

ایسنا/ سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به صدور کیفرخواست برای ابربدهکار بانکی که دادستان تهران در هفته گذشته اعلام کرده است، ابربدهکار بانکی کیست و مرتبط با کدام دولت و دستگاه است؟ گفت: ابربدهکار بانکی مربوط به یک گروه خودرویی بوده و در کار خودرو بودند.

جزئیات تازه درباره ابربدهکار بانکی از زبان سخنگوی دستگاه قضا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به صدور کیفرخواست برای ابربدهکار بانکی که دادستان تهران در هفته گذشته  اعلام کرده است، ابربدهکار بانکی کیست و مرتبط با کدام دولت و دستگاه است؟ گفت: ابربدهکار بانکی مربوط به یک گروه خودرویی بوده و در کار خودرو  بودند. پرونده  ۲۷ متهم دارد و اتهام متهم اول پرونده اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع به میزان ۴۱ هزار میلیارد ریال و ۲۹ میلیون یوان کره جنوبی است و اتهام سایر  متهمان ( ۲۶ نفر دیگر ) معاونت در اخلال در کلان نظام اقتصادی کشور است که در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ کیفرخواست پرونده صادر شده و به دادگاه ویژه اقتصادی ارسال شده است. وقت رسیدگی به پرونده برای  فروردین ۱۴۰۲ است. قرار تامین قانونی صادر برای متهمان صادر شده و  با تودیع وثیقه آزاد هستند.

مسعود ستایشی در آخرین نشست خبری در سال ۱۴۰۱ ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد ماه شعبان و گرامی داشت روز شهید  گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال "تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" کلیه  دادگستری ها در سراسر کشور بسیج شدند تا در ستادهای مرکزی تلاش لازم را در زمینه تولید انجام دادند.

وی افزود: در سازمان بازرسی ۱۲۲ نامه هشداری به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده و ۲۶ فقره پرونده بازرسی در بازرسی های سراسر کشور تشکیل شده و ۷۳۰ فقره پرونده در راستای امر حمایت در کل کشور تشکیل شده که از این تعداد ۲۳۹ پرونده در راستای رفع مشکلات تولیدی مورد نظر قرار گرفته شده است. همچنین  ۱۷۷۷ فقره شکایت با موضوع حمایت از تولید و اقداماتی برای رفع مشکلات مطروحه به سازمان بازرسی ارسال  شده است.

ستایشی گفت: همچنین در سال جاری در جهت حمایت از دانش بنیان ها، بومی سازی تجهیزات و دستگاه ها در پزشکی قانونی اقداماتی صورت گرفته و کیت‌های مختلف مانند کیت ژنتیک تولید و صرفه جویی ارزی هم بر همین اساس انجام شد. همچنین گیت های جدید ژنتیک در دست ساخت است.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره تقدیر از نقد برتر در هفته گذشته گفت: از میان بیش از ۸۰۰ اثر واصل شده به دبیرخانه قوه قضاییه تنها ۶ اثر برگزیده و  تقدیر شدند. قوه قضاییه در دوره تحول آغوش خود را نسبت به دریافت نظرت همه اندیشمندان گشوده و نه تنها نقد سازنده را موجب خسران‌ نمی‌داند بلکه آن را مایه پیشبرد امور می داند و تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر گفتگوی رو در رو با مردم و شنیدن دغدغه آنها می تواند به فرهنگی رایج تبدیل شود و به جای مذاکرات  بی فایده راه را باعقلانیت هموارتر کند زیرا معتقدیم مردم و حاکمیت از کفایت لازم برخوردار هستند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به صدور کیفرخواست برای ابربدهکار بانکی که دادستان تهران در هفته گذشته  اعلام کرده است، ابربدهکار بانکی کیست و مرتبط با کدام دولت و دستگاه است؟ گفت: ابربدهکار بانکی مربوط به یک گروه خودرویی بوده و در کار خودرو  بودند. پرونده  ۲۷ متهم دارد و اتهام متهم اول پرونده اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع به میزان ۴۱ هزار میلیارد ریال و ۲۹ میلیون یوان کره جنوبی است و اتهام سایر  متهمان ( ۲۶ نفر دیگر ) معاونت در اخلال در کلان نظام اقتصادی کشور است که در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ کیفرخواست پرونده صادر شده و به دادگاه ویژه اقتصادی ارسال شده است.

وی افزود: وقت رسیدگی به پرونده برای  فروردین ۱۴۰۲ است. قرار تامین قانونی صادر برای متهمان صادر شده و  با تودیع وثیقه آزاد هستند.

۱۶ اسفندماه علی صالحی دادستان تهران گفته بود که  برای یک ابر بدهکار بانکی که با اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور و عدم باز پرداخت تسهیلات بانکی ریالی و ارزی، مال نامشروع تحصیل کرده بود؛ قرار جلب دادرسی و کیفرخواست صادر شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها