کد خبر: 673609
تاریخ انتشار :

سناتور آمریکایی: ۳۱ تریلیون دلار بدهی تهدید است نه ایران، روسیه و چین

ایرنا/ "راجر مارشال" سناتور جمهوریخواه آمریکایی گفت: ایران، روسیه ، چین یا کره شمالی بزرگ تین تهدید برای آمریکا نیستند بلکه بدهی ۳۱ تریلیون دلاری دولت بزرگ ترین تهدید برای آمریکا است.

سناتور آمریکایی: ۳۱ تریلیون دلار بدهی تهدید است نه ایران، روسیه و چین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

"راجر مارشال" سناتور جمهوریخواه آمریکایی روز چهارشنبه به وقت محلی به کمیته بودجه سنای آمریکا گفت: اغلب از من سؤال می شود که بزرگترین تهدیدی که کشورما با آن روبرو است چیست و من می گویم این تهدید از سوی ایران، روسیه، چین و کره شمالی نیست.

وی تصریح کرد: این تهدید همچنین نشات گرفته از تغییر آب و هوا نمی باشد. بزرگترین تهدید بلند مدت که آمریکا با آن روبرو است بدهی ملی ۳۱ تریلیون دلاری دولت ماست که همچنان در حال رشد است.

مارشال به کمیته بودجه سنای آمریکا گفت: جو بایدن بیش از هر رئیس جمهور دیگری در آمریکا در ۲۰ ماه اول ریاست جمهوری خود هزینه کرده است.

وی ادامه داد: در مدیریت بایدن، قیمت انرژی بیش از ۳۷ درصد افزایش، انرژی گرمایشی مسکونی بیش از ۵۲ درصد ، برق بیش از ۲۳ درصد، بنزین بیش از ۴۵ درصد و مواد غذایی بیش از ۱۹ درصد افزایش یافته است. در عین حال ، درآمدهای واقعی در امریکا با تورم همگام نیست.

حالی که سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا نگرانی های بازارهای مالی جهانی را از پیامدهای فرامرزی تعطیلی بانک های بحران زده آمریکایی چندان کاهش نداده، جمهوریخواهان و دموکرات ها نحوه مدیریت بحران بانکی اخیر را غنیمت شمرده و جدل های سیاسی را دامن زده اند.

جو بایدن دوشنبه شب در سخنانی بسیار کوتاه در مورد سیستم بانکی آمریکا گفت:ما باید جزییات کامل اتفاق رخ داده را درک کنیم و کسانی که مسوول این ورشکستگی هستند باید پاسخگو شوند.

وی با بیان اینکه مالیات دهندگان آمریکایی مسوول زیان های بانک ورشکسته شده نخواهند بود، گفت: آمریکایی ها می توانند به امنیت سیستم بانکی آمریکا اعتماد کنند. سیستم بانکی آمریکا امن است و مشکلی ندارد.

بایدن همچنین وعده معرفی قوانین سختگیرانه تری برای بانک ها داد و خطاب به مردم آمریکا گفت: سپرده های بانکی شما هر زمان که به آنها نیاز داشته باشید، در دسترس خواهند بود.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد که مدیران بانک ها اخراج خواهند شد و سرمایه گذاران پول خود را از دست خواهند داد.

پیشتر روزنامه ایندیپندنت نوشته بود که ۶۷ سناتور (۵۰ جمهوریخواه و ۱۷ دموکرات) در سال ۲۰۱۸ با کاهش نظارت بر این بانک موافقت کرده و این قانون مصوب سنا به تائید دونالد ترامپ نیز رسیده بود. تحلیلگران معتقدند که اگر این بانک از برخی تدابیر نظارتی معاف نمی شد، احتمال مدیریت بهتر شرایط و کاهش ریسک وجود می داشت.

با این وجود ترامپ در مطلبی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، انگشت اتهام را به سوی سیاست های مالی دولت جو بایدن نشانه رفت و نوشت: با یک رکود شدیدتر از سال ۱۹۲۹ روبرو خواهیم شد. سقوط بانک ها آغاز شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها